Patriarhia reacționează în cazul interzicerii filmului „Arsenie. Viața de apoi”. Solicitarea este una strict locală, deci supusă autonomiei

Reacții de la Patriarhie după ce Arhiepiscopia Sibiului a cerut organizatorilor Astra Film Festival, care va avea loc între 15-22 octombrie, ca proiecţia filmului „Arsenie. Viaţa de apoi”, realizat de regizorul Alexandru Solomon, să fie interzisă, acuzând că pelicula face parte dintr-un „demers neomarxist”.

„Întrucât am primit foarte multe solicitări din presă pentru a exprima un punct de vedere pe marginea reacției Arhiepiscopiei Sibiului prin care se solicită retragerea/ „interzicerea” recentului film despre părintele Arsenie Boca, vă rog să primiți următoarea precizare:
Solicitarea arhiepiscopiei Sibiului este una strict locală, eparhială. Fiecare eparhie este autonomă administrativ.
Motivația o constituie apărarea imaginii unei personalități reale a Bisericii, respectiv a părintelui Arsenie Boca, perceput de mulți credincioși ca un sfânt al Ardealului. Chiar dacă nu a fost canonizat încă.” transmite Vasile Bănescu.

„Să nu te joci cu ceea ce este adânc în om”

Reprezentantul Patriarhiei spune că nu este un caz izolat și întotdeauna, mai ales atunci când este vorba despre personaje din diferite culte, vor fi controverse.

„O abordare ireverențioasă, fie ea și „artistică”, a unei personalități religioase va stârni totdeauna și oriunde în lume o reacție critică sau de protest.
Un vechi și înțelept gând spune „să nu te joci cu ceea ce este adânc în om”.

Altfel, Biserica nu poate și nici nu-și propune să interzică vreodată ceva în spațiul public.
Rolul ei, printre altele, este să ofere convingător repere morale și spirituale pe care oamenii să le accepte liber, în bună cunoștință de cauză. De aici rezidă și rolul înalt pedagogic al Bisericii.

Biserica nu este o instituție care emite interdicții, ci o comunitate vie de credință profund modelatoare. Un spațiu al rafinării și vindecării prin rugăciune și dragoste pentru ceilalți.
Acest lucru ar trebui să fie conștientizat la nivel personal și comunitar, inclusiv eparhial.”

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare