Peste 150 de sindicalişti, membri ai sindicatelor aeroportuare, pichetează sediul Ministerului Finanţelor

Peste 150 de sindicalişti, membri ai sindicatelor aeroportuare, pichetează sediul Ministerului Finanţelor, cerând exceptarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) de la aplicarea anumitor măsuri de disciplină fiscală impuse prin Legea 296/2023 şi Ordonanţa de Urgenţă 115/2023.

Aceştia au pancarte cu mesajele: „Nu trataţi discriminatoriu!”, „Noi nu mâncăm la preţurile de la cantina Parlamentului”, „Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti este profitabilă! Nu faceţi economii pe spatele salariaţilor CNAB!”, „Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti este profitabilă”, „Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti se autofinanţează”. De asemenea, imagini cu un iaurt şi un covrig = 12,95 lei/zi sunt afişate de alţi protestatari.”În virtutea respectării valorilor democratice esenţiale, militând pentru şanse şi oportunităţi egale, echitate socială şi respect reciproc, membrii Sindicatelor din Compania Aeroporturi Bucureşti protestează faţă de tratamentul discriminatoriu la care au fost supuşi, prin blocarea demersurilor de exceptare de la unele prevederi ale Legii nr. 296/2023. Memorandumul aprobat favorabil de către Ministerul Transporturilor este blocat la Ministerul Finanţelor, fiind în pericol de a nu fi avizat, în condiţiile în care rezultatele financiare obţinute de companie sunt de excepţie, nefiind susţinuţi de fonduri ale bugetului de stat şi asigurând atât finanţarea investiţiilor proprii, cât şi dividende la bugetul de stat”, a declarat, marţi, pentru AGERPRES, preşedintele Sindicatului Companiei Aeroporturi Bucureşti (SCAB), Ştefan Mladin.

Potrivit liderului sindical, solicitările protestatarilor sunt legate de exceptarea companiei de la următoarele măsuri de disciplină fiscală: limitarea investiţiilor şi achiziţiilor (oricum realizate din fonduri proprii), interzicerea angajărilor (în condiţiile în care dezvoltarea şi traficul crescut necesită acoperirea cu forţă de muncă, iar formarea unui specialist în domeniu durează minim 6 luni), diminuarea valorii bonurilor de masă şi a voucherelor de vacanţă, care sunt suportate integral din veniturile realizate de CNAB şi renunţarea la interzicerea acordării de sporuri şi bonificaţii, care se dau, de fapt, din fonduri proprii, exclusiv pentru sectoarele operaţionale.Sindicatul Companiei Aeroporturi Bucureşti (SCAB), Sindicatul Liber Independent Aeroport Băneasa, Sindicatul Aeroporturi Bucureşti şi Sindicatul Aeroportul Henri Coandă pichetează marţi, între orele 10:00 – 12:00, sediul MF.

Membrii SCAB au început protestele din data de 21 februarie, prin afişarea vizibilă a unor banderole cu inscripţia ”PROTEST” pe toată durata programului de lucru, atât la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, cât şi la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu. Aceste banderole urmează să fie purtate pe o perioadă nedeterminată, până la soluţionarea favorabilă a cererilor sindicaliştilor, potrivit unui comunicat al SCAB.

Reprezentanţii sindicatului au semnalat faptul că, în contextul intrării în vigoare a Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prin Memorandumuri aprobate de Guvern, mai multe companii naţionale, regii autonome şi/sau societăţi au fost exceptate de la aplicarea anumitor măsuri de disciplină fiscală.

„Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a depus un Memorandum pentru exceptarea de la aplicarea măsurilor fiscale privind diminuarea valorii bonurilor de masă şi a voucherelor de vacanţă primite de salariaţii CNAB, care a fost aprobat de către Ministerul Transporturilor, dar nu a primit aviz favorabil din partea Ministerului Finanţelor”, a precizat SCAB.La rândul său, Sindicatul Aeroportuar Henri Coandă (SAHC) atrage atenţia că salariaţii CNAB nu pot accepta „tratamentul discriminatoriu la care sunt supuşi prin efectele Legii 296/2023, ale Ordonanţei de Urgentă 115/2023 şi prin raportare la memorandumurile aprobate unor companii de stat care, deşi înregistrează pierderi financiare, sunt exceptate de la măsurile de disciplină fiscală – sunt exceptate de la măsurile cu impact social”.

„Legea 296/2023 şi OUG 115/2023 trebuie să ţină cont şi de companiile profitabile din aviaţie, cum este şi Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti! Personalul specializat din aviaţie nu se găseşte pe toate drumurile şi nu poate fi format de la o zi la alta! În realitate, nu mai aşteaptă nimeni cu expertiză la uşa Companiei să se angajeze, iar România se luptă cu deficit de forţă de muncă specializată”, a atenţionat SAHC, într-un comunicat remis AGERPRES.”Pe 27.02.2024, îl invităm alături de noi în stradă pe domnul ministru al Finanţelor să explice colegilor noştri care stau în platforma aeroportuară la temperaturi extreme, celor care deszăpezesc iarna pistele aeroportului în regim 24/24 şi nu îşi pot lua concedii de odihnă, celor care asigură întreţinerea infrastructurii aeroportuare, celor care asigură intervenţiile tehnico-operaţionale, celor care asigură operaţiunile speciale în platformă, colegilor care asigură asistenţa medicală a pasagerilor, personalului aeroportuar care intervine în acţiuni de salvare şi stingere a incendiilor, celor care asigură siguranţa şi securitatea aeroportuară, celor care care asigură dirijarea aeronavelor la sol, celor care verifică şi coordonează operaţiunile de terminal, celor care cooperează direct cu instituţiile internaţionale din domeniu – ICAO, ACI, IATA, EASA -, colegilor care asigură asistenţă şi servicii de protocol pasagerilor, colegilor din toate celelalte structuri operative ale aeroportului, colegilor care asigură implementarea cerinţelor din domeniul fiscal, juridic, managementul calităţii, managementul contractelor aeronautice şi/sau non-aeronautice şi tuturor celorlalţi colegi din cadrul CNAB fără de care operaţiunile de aviaţie civilă nu s-ar putea desfăşura în condiţii optime: din ce motiv li se refuză demnitatea unui trai decent, din ce motiv nivelul lor salarial net trebuie diminuat şi aliniat la salariile minime din economie, de ce li s-a tăiat indemnizaţia de hrană şi de ce nu ar trebui să beneficieze şi ei de vouchere de vacanţă (ca să contribuie la turismul românesc), de ce, după 40 de ani de muncă în aviaţie, cu ocazia pensionării nu mai pot beneficia de drepturile oferite de Contractul Colectiv de Muncă, de ce li se pot diminua/tăia drepturi negociate prin CCM, prin punerea în aplicare a Legii 296/2023/OUG nr. 115/2023, în condiţiile în care se aduce atingere prevederilor art. 41-Munca şi protecţia socială a muncii, alin. (5) din Constituţia României?! Sindicatul Aeroportuar Henri Coandă nu renunţă! Vom continua acţiunile sindicale împreună cu camarazii noştri afiliaţi la Confederaţia Sindicală Naţională Meridian şi cu celelalte federaţii şi sindicate din aviaţie”, a avertizat SAHC.

Sursa: AGERPRES

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare