Piaţa auto din România – creştere solidă (+ 9,7%) pe primele 9 luni din acest an

Piaţa auto din România – ritmul de creştere susţinut din primele 9 luni din acest an, consemnează o creştere solidă (+ 9,7%), în contrast cu evoluţia din alte state europene, a informat joi APIA.

Potrivit sursei citate, în luna septembrie se consemnează în România o creştere a pieţei totale de 15,7% comparativ cu luna similară a anului anterior.

Astfel, după primele nouă luni din 2019, se înregistrează o creştere generală de 9,7% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018. În acest context, este de reţinut faptul că, spre deosebire de majoritatea Statelor Membre UE, România înregistrează o creştere continuă a pieţei în ultimele 12 luni (o singură lună fiind în scădere – martie 2019, probabil datorită aşteptarii începerii programului „Rabla”).

  • Pe de altă parte, referitor la vânzările de autoturisme noi din UE, este de remarcat faptul că grupul celor 5 ţări (FR, D, IT, ES, si UK) care, împreună, totalizează cca.75% din piata auto a UE, înregistrează în primele 9 luni din 2019, o scădere generală de 1,2% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018, astfel: Spania -7,4%, UK -2,5%, Franţa -1,3%, Italia -3,1%. Singura piaţă care nu este în teritoriul negativ şi care datorită mărimii sale, are un impact semnificativ asupra evoluţiei de ansamblu, Germania, înregistrează la 9 luni o creştere totală de 2,5%.

În continuare, în România, vânzările sunt susţinute, în principal, de către persoanele juridice, care realizează 57% din totalul achiziţiilor de autoturisme din primele nouă luni ale lui 2019. Este însă de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în aceste prime nouă luni (54.558 unităţi) este cu 29,5% superior celui din perioada similară a anului trecut (când se înregistrau doar 42.127 unităţi). Ca urmare, şi ponderea achiziţiilor realizate de către persoanele fizice a crescut pe ansamblul perioadei analizate, de la 37% în 2018 la 43% în 2019.

În ceea ce priveşte autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în primele 9 luni ale anului 2019 au fost înmatriculate 329.231 unităţi, cu 5,1% mai puţine decât în 2018, având şi o structură de vârstă îmbunătăţită (cu scăderi importante pe segmentul celor mai vechi de 12 ani), a mai precizat sursa citată.

 

 

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare