Reprezentanţii PNL au anunţat, marţi, măsuri pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, arătând că cea mai mare parte din actualul şi viitorul program de guvernare conţine propunerile formaţiunii din domeniul transporturilor şi infrastructurii. Ei au amintit că în ultimii 4 ani au fost daţi în folosinţă aproximativ 20% din numărul total de kilometri de autostradă din ţara noastră.
Mai multe măsuri pentru dezvoltarea infrastructurii de transport au fost anunţate, marţi, în cadrul evenimentului ”Infrastructura şi mobilitatea în regiunea Bucureşti-Ilfov. Interconectarea Bucureştiului cu infrastructura rutieră naţională”, organizat la Palatul Parlamentului de Comisia de Infrastructură a PNL, prezidată de Alin Nica, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş.
”Partidul Naţional Liberal este hotărât să transforme infrastructura de transport a ţării într-un motor al dezvoltării economice şi al îmbunătăţirii vieţii cetăţenilor. Precizăm că cea mai mare parte din actualul şi viitorul program de guvernare conţine propunerile PNL din domeniul transporturilor şi infrastructurii. De asemenea, amintim că în ultimii 4 ani au fost daţi în folosinţă aproximativ 20% din numărul total de km de autostradă din ţara noastră”, se arată într-un comunicat de presă al PNL.
Priorităţile PNL din viitorul program de guvernare în domeniul transporturilor şi dezvoltării infrastructurii sunt:
– interconectarea rutieră şi feroviară cu Ucraina şi Republica Moldova;
– investiţii majore în Portul Constanţa pentru transformarea sa în principalul hub de intrare şi ieşire a mărfurilor în partea de sud-est a Europei;
– dezvoltarea nodurilor intermodale de interconectare a diferitelor moduri de transport, respectiv rutier, feroviar, naval şi aerian;
– alocarea a cel puţin 2% pentru investiţii în transport din bugetul anual al României.
Potrivit sursei citate, vor continua investiţiile în modernizarea şi extinderea reţelei rutiere naţionale, cu accent pe autostrăzi şi drumuri expres, pentru a facilita mobilitatea şi a reduce timpul de călătorie între oraşe şi regiuni şi va fi acordată atenţie asigurării unei infrastructuri rutiere durabile şi sigure, prin implementarea măsurilor de prevenire a accidentelor şi de îmbunătăţire a siguranţei rutiere.
”Autostrada Moldovei până la Paşcani este complet contractată şi chiar în execuţie, iar până la Vama Siret procedurile preliminare sunt în grafic. Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni este în fază avansată de realizare a studiilor de fezabilitate pe două loturi, al treilea aflându-se în curs de realizare a studiilor preliminare. Autostrada A0, Centura Bucureştiului, este complet contractată şi în curs de execuţie pe o bună parte. Sperăm ca anul viitor Centura de Sud să fie dată în exploatare pentru a face legătura între A1 şi A2, reuşind astfel să evităm intrarea în Bucureşti a transportului de tranzit. Procedurile de execuţie a centurii actuale a Bucureştiului sunt deblocate şi în curând vor începe lucrările”, au menţionat reprezentanţii PNL.
Referitor la dezvoltarea transportului feroviar, se propune modernizarea şi să extinderea reţelei feroviare, pentru a spori accesibilitatea şi eficienţa transportului pe calea ferată.
”După Revoluţie, în această perioadă, a fost dată în folosinţă prima linie nouă de cale ferată între Bucureşti şi Otopeni, devenind astfel şi prima linie metropolitană de transport feroviar. Vom promova interoperabilitatea şi conectivitatea cu alte reţele feroviare europene, facilitând astfel transportul de mărfuri şi persoane la nivel internaţional. Astăzi ne concentrăm pe legăturile cu Ucraina şi Republica Moldova având în vedere contextul internaţional”, se arată în comunicatul PNL.
De asemenea, se are în vedere îmbunătăţirea transportului public urban al Bucureştiului.
”Dezvoltăm şi modernizăm sistemele de transport public urban, cu accent pe transportul în comun ecologic şi eficient energetic între Judeţul Ilfov şi Bucureşti. Vom investi în infrastructură pentru transportul public, inclusiv în extinderea reţelelor de metrou, tramvaie şi autobuze, pentru a oferi opţiuni de transport comode şi accesibile în oraşe. Am deblocat proiectul magistralei de metrou Gara de Nord – Otopeni, blocată de un ministru anterior al USR”, au menţionat reprezentanţii PNL.
Potrivit sursei citate, dezvoltarea transportului naval prin analiza serioasă asupra reluării lucrărilor de construire a Canalului Dunăre – Bucureşti, parte din proiectele europene de valorificare a Dunării, poate rezolva o parte din congestia transportului rutier, feroviar şi a problemelor din vămile României.
”Ne concentrăm pe promovarea mobilităţii durabile şi a alternativei la autoturismul personal, prin dezvoltarea infrastructurii pentru biciclişti şi pietoni, precum şi prin facilitarea utilizării transportului electric şi a vehiculelor cu emisii reduse. Vom implementa politici de reducere a congestiei şi de gestionare a traficului, pentru a îmbunătăţi fluiditatea circulaţiei şi a reduce poluarea. Partidul Naţional Liberal este motorul dezvoltării României. Prin acţiunile sale a dovedit că poate rezolva problemele de transport ale ţării, că poate cheltui eficient fondurile europene şi naţionale. Guvernul României, prin adoptarea acestor măsuri şi politici, are ca obiectiv îmbunătăţirea calităţii vieţii cetăţenilor şi stimularea dezvoltării economice durabile. Ne angajăm să colaborăm cu toate părţile interesate, cu autorităţile locale şi cu societatea civilă, inclusiv cu antreprenorii din construcţii şi transporturi, pentru a implementa cu succes programul de guvernare şi pentru a aduce o schimbare pozitivă în domeniul transportului din România, aşa cum astăzi am realizat prin deschiderea manifestată cu ocazia evenimentului organizat de Comisia de Infrastructură a Partidului Naţional Liberal”, au mai arătat reprezentanţii PNL.
Printre participanţii la eveniment s-au numărat preşedintele CJ Ilfov, Hubert Thuma, secretarul de stat Irinel Scrioşteanu, senatorul PNL Toma Petcu, Paul Moldovan, Cristian Erbaşu, directorul CNAIR, Cristian Pistol, specialişti din administraţia centrală şi locală implicaţi activ în domeniul transporturilor.
Sursa: News.ro