Podul…”prieteniei” cu Ucraina: România construieşte pe banii ei podul peste Tisa; taxele de tranzitare a podului vor merge la Kiev

„Așa cum ne-am obșinuit din 1990 încoace, România a încheiat din nou un acord cu o țară străină în defavoarea intereselor naționale. De data aceasta este vorba despre Ucraina, unde avem antecedente în a ne fura singuri căciula. Astfel, reconstrucția țării vecine a început deja cu un pod peste Tisa care va fi edificat cu banii României. În Acordul semnat de Guvernul Ciolacu, podul va intra în proprietatea țării noastre, singura grijă a ucrainenilor fiind să-și încaseze taxele pe podul nostru”, scrie national.ro.

„Viitoarea donare a sistemului Patriot Ucrainei pare un nimic pe lângă gestul de mărinimie al Guvernului Ciolacu pe banii românilor. Acordul încheiat între cele două țări privind construcția podului peste Tisa, integral din banii României, pune încă o dată în evidență slugărnicia celor care ne conduc.

În rezumat, România se angajează, prin acest acord, să suporte financiar costurile studiului de fezabilitate, a construcției totale a podului, până pe malul ucrainean și să asigure reparațiile pe toată durata de viață a podului. Faptul că podul va intra în proprietatea României este o falsă consolare, dat fiind că ucrainenii vor percepe taxe pentru jumătatea de pod de pe teritoriul lor. Fiindcă oricum era de râsul curcilor, partea cu taxele au convenit să o negocieze într-un acord separat și nu ar fi de mirare ca cei aflați la conducerea României să accepte orice, inclusiv încasarea integrală a taxelor de către ucraineni. Construcția podului, la care s-a obligat România, înseamnă podul propriu-zis ca structură, împreună cu părțile corespunzătoare din infrastructura rutieră a obiectivului și alte dotări și semnalizări ale acestuia, construite între zonele de racordare a podului cu terasamentele, dintre malul de pe teritoriul ucrainean și malul românesc și excluzând elementele ce țin de infrastructura rutieră și punctele de control de frontieră.

Potrivit Acordului, persoanele care realizează activități sau verifică lucrări de construcție în zona amplasamentului podului rutier de frontieră pot trece frontiera exclusiv în zona amplasamentului construcției, în baza unor documente de călătorie, cu condiția includerii în listele agreate (care conțin următoarele informații: numele complet, data nașterii, cetățenia, seria și numărul documentului de călătorie și data emiterii acestuia), fără a se obține permise separate de ședere și permise de muncă.

”Părțile contractante se vor informa reciproc cu privire la listele cu persoanele specificate în partea 1 a acestui articol. Reprezentanții autorizați pentru implementarea Acordului pot trece frontiera între România si Ucraina în limitele perimetrului construcției, fizic delimitate, localizate pe teritoriile statelor părților contractante, exclusiv în scopul realizării activităților de construcție a podului, precum și pentru îndeplinirea activităților de control și management, fără a părăsi perimetrul teritoriului statului de destinație, în baza documentelor de călătorie și a permiselor în conformitate cu legile statelor părților contractante”, se precizează în Acord.

Pe de altă parte, muncitorii români care se ocupă de construcția podului rutier de frontieră peste râul Tisa la granița de stat ucraineană și română în zona localităților Sighetu Marmației (România) și Bila Tserkva (Biserica Albă -Ucraina) și execută lucrări pe teritoriul statului ucrainean se vor supune normelor legale în momentul obținerii permiselor de muncă în conformitate cu legislația acestui stat.

În ce privește tarifele de trecere, deși este prevăzut faptul că România devine proprietară a podului, în Acord se specifică faptul că părțile contractante vor conveni de comun acord cu privire la oportunitatea și necesitatea aplicării unor tarife de trecere și nivelul acestora, precum și asupra modului de încasare și distribuire a tarifelor încasate.

”Odată cu punerea podului în funcțiune: România va deveni proprietarul podului propriu-zis, al infrastructurii rutiere conexe de pe teritoriul statului său și al punctului de trecere a frontierei de pe teritoriul României, iar Ucraina va deveni proprietarul infrastructurii rutiere conexe de pe teritoriul statului său și al punctului de trecere a frontierei de pe teritoriul Ucrainei”, se artă în Acord. Prevederile ultimului alineat nu vor prejudicia însă aplicarea prevederilor articolului 10, adică cel cu aplicarea tarifelor”, scrie national.ro.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare