Premierul Marcel Ciolacu, întrevedere cu reprezentanți ai instituțiilor financiare internaționale

Prim-ministrul Marcel Ciolacu a avut joi o întrevedere, la Palatul Victoria, cu directorul general al International Finance Corporation (IFC), Makhtar Diop.

Temele abordate au vizat contribuția activă a României la dezvoltarea lanțurilor valorice regionale și globale, cu expertiza și sprijinul instrumentelor financiare inovatoare promovate de IFC pentru o dezvoltare sustenabilă. În acest sens, s-a discutat despre promovarea investițiilor private în infrastructură, în special prin parteneriate public-private, formularea unui plan de acțiune pentru dezvoltarea unor proiecte eoliene offshore la Marea Neagră, precum și susținerea Strategiei de economie circulară a României.

„A fost o discuție constructivă despre prioritățile viitoare și importanța unei tranziții ecologice de succes. Doresc să continuăm dialogul și să construim cooperarea noastră pentru a ne asigura că România își dezvoltă capacitățile de energie regenerabilă și stocarea acestora” a declarat prim-ministrul Marcel Ciolacu.

Directorul general al IFC, Makhtar Diop, a subliniat, la rândul său, că există oportunități noi de dezvoltare, îndeosebi prin parteneriate public-private, mai ales în domeniul infrastructurii. Totodată, a asigurat sprijinul IFC de a se implica în sprijinul companiilor românești, esențiale pentru creșterea economică a României și pentru integrarea lor în lanțurile valorice regionale și globale.

„În ultimii 30 de ani, IFC și România au dezvoltat un parteneriat solid. Acest lucru ne-a permis să inițiem mai multe proiecte atât în privatizări, parteneriate public-private care au generat servicii mai bune, dar și primele instrumente financiare inovatoare”, a declarat reprezentantul IFC.

International Finance Corporation (IFC), membră a Grupului Băncii Mondiale, este cea mai mare instituție de dezvoltare globală axată pe sectorul privat pe piețele emergente. IFC activează în peste 100 de țări. În anul fiscal 2023, IFC a angajat o sumă record de 43,7 miliarde de dolari companiilor private și instituțiilor financiare din țările în curs de dezvoltare.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare