Primul tren de marfă pe ruta China-România a ajuns în portul Constanța

Ambasada Chinei anunță joi că primul tren de marfă pe ruta China-România, care a plecat din Wuhan în data de 31.07.2022, a avut destinația finală portul Constanța si a ajuns in 2 transe. Ultima parte a ajuns in data de 26.09.2022. Trenul a străbatut Kazahstan, Georgia, traversand Marea Caspică şi Marea Neagră prin transport combinat feroviar-maritim.

  • Evenimentul a fost marcat printr-o frumoasa carte postala realizata de Fundatia Bartoc, membra a Casei Romano-Chineze, la initiativa si efortul personal al domnului Alexandru Bartoc.
12 AUGUST 2022 – Primul tren de marfă pe ruta China-România a plecat, recent, din Wuhan. Transportul intermodal feroviar-maritim are destinația finală portul Constanța.
  • Zhang Jiji, director de operațiuni al Westedco (Wuhan) Supply Chain Management Co., Ltd., compania agenției de operare a acestui lot de mărfuri, a declarat că compania s-a conectat activ cu Wuhan Hanou International Logistics Co., Ltd. pentru a deschide trenul către România, în principal pe baza considerentelor de piață. În prezent, clienții din Shanghai, Jiangsu, Zhejiang, Guangdong, Shandong, Hubei și alte provincii și orașe din China au mare nevoia să exporte în România.

Constanța este una dintre cele mai dezvoltate regiuni din România, iar Portul Constanta este principalul port din Romania si cel mai mare port din Marea Neagra, facand legatura nu numai Europa de Est si Vest, ci si Africa de Nord, Orientul Mijlociu si Asia.

  • China speră ca deschiderea trenului între Wuhan și Constanța înseamnă deschiderea unui pasaj major către sudul Europei.

Trenul, compus din 50 de vagoane încărcate cu cuptoare de temperare a sticlei, ţesături, echipamente mecanice şi produse de uz zilnic, a pornit de la Gara Wujiashan in data de 31.07.2022. Trenul străbate Kazahstan, Georgia, traversează Marea Caspică şi Marea Neagră, urmând să ajungă la Constanța prin transport combinat feroviar-maritim, conform hărtii atasate.

O problemă majora era faptul că trenurile se întorc din Europa spre China destul de goale, ceea ce este un mare minus la capitolul rentabilitate, precizează Ambasada Chinei.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare