Primul tren din lotul de 2,5 miliarde de lei de la Alstom s-a stricat de cum a ajuns în România

Primul tren din noul lot de 2,5 miliarde de lei s-a stricat la numai câteva ore după ce a ajuns în România! Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor vorbește despre primul tren din lotul de 2,5 miliarde de lei, care s-a stricat. În cadrul unui interviu, a dat toate detaliile despre investiția fără precedent în domeniul feroviar din România, transmite bugetul.ro, conform activenews.ro.
Primul tren de la Alstom a venit încă din luna decembrie a anului 2023 în țară dar nu a avut parte de succes. Din cauza unei defecțiuni la alimentarea cu energie, a ajuns la producător. Defecțiunea a fost înlăturată:
„A fost o defecțiune cauzată de funcționarea alimentării cu energie, care a fost înlăturată. Din câte am înțeles, practic s-a înlocuit ceea ce s-a ars – pentru că a fost o variație de tensiune, nu cred că asta e important. Mai important este faptul că recepția nu a fost făcută de către Autoritatea de Reformă Feroviară. Trenul este încă în testare la producător”, a transmis Ionuț Săvoiu pentru Agerpres.
În aceste momente, 3 trenuri sunt în testare. Două ar urma să intre în circuit, dar nu se știe o dată exactă nici măcar la Ministerul Transporturilor. Cel mai probabil, în toamna anului 2024 vor ajunge pe inelului de la Făurei. Tot ce pot transmite autoritățile este că va mai dura o vreme, până când vor fi efectuate toate testele.
„Cred că a fost o comunicare defectuoasă. Nu este înțelept, eu cred că paza bună trece primejdia rea, așa cum am mai declarat.
Nu este firesc să fie în circulație până când nu se finalizează tot programul de testare, iar programul de testare este un program complex, nu este ceva care se întâmplă peste noapte”, a adăugat Ionuț Săvoiu, pentru sursa menționată anterior.
Odată ce vor fi aduse în țară trenurile, se va putea stabili și pe ce rută vor circula noile garnituri CFR.
Potrivit datelor transmise de Alstom la semnarea contractului cu statul român, fiecare tren va avea câte 6 vagoane. Nu mai puțin de 350 de pasageri se vor putea plimba în noile garnituri, care ar ajunge în România abia în 2027, în varianta completă. Trenurile promit a fi ultra-moderne, cu dotări care să justifice investiția-record.
„Fiecare tren va avea șase vagoane, cu o capacitate de 350 de locuri și podea 100% coborâtă, pentru un acces cât mai facil pentru toate categoriile de pasageri. Pe fiecare parte a vagoanelor de mijloc se vor amplasa câte două uși de acces. Pentru vagoanele de capăt se va amplasa o ușă pentru accesul călătorilor pe fiecare parte a vagonului. Sistemul de informare a călătorilor va fi compus dintr-o instalație de sonorizare și o instalație de afișare dinamică. Fiecare vagon al RE-IR va fi prevăzut cu spații pentru bagaje de dimensiuni mari”, se arată îngtr-un comunicat Alstom.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare