Sute de preoţi şi mii de credincioşi au participat sâmbătă după-amiaza la un pelerinaj impresionant, la Bucureşti, care a pornit după slujba Vecerniei oficiată la Mănăstirea Radu Vodă, spre Catedrala Patriarhală.
Procesiunea, condusă de Preasfinţitul Părinte Timotei Prahoveanul, Episcop vicar al Arhiepiscopiei Bucureştilor, a pornit, după slujba Vecerniei oficiată la Mănăstirea Radu Vodă, spre Catedrala Patriarhală pe următorul traseu: bulevardul Mărăşeşti, bulevardul Dimitrie Cantemir, strada Bibescu Vodă, strada Şerban Vodă (cu oprire la Catedrala mitropolitană Sfântul Spiridon Nou), strada Principatele Unite, strada Ienăchiţă Văcărescu, strada Sfânta Ecaterina (cu oprire la biserica Sfânta Ecaterina, paraclisul Facultăţii de Teologie Ortodoxă Justinian Patriarhul), strada Bibescu Vodă, Colina Bucuriei.
În cuvântul către pelerini, PF Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, a reamintit că practica duhovnicească a pelerinajului, de mărturisire a credinţei în învierea lui Hristos şi învierea lui Lazăr, a pătruns în România în perioada interbelică, fiind interzis apoi „în mod brutal” în perioada regimului comunist ateu. După 1990 pelerinajul a fost reluat la Iaşi după 1990 şi de acolo a fost adus la Bucureşti, iar acum s-a răspândit în mai multe oraşe ale ţării.
Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a spus despre pelerinajul de Florii că reprezintă o rememorare a „intrării Domnului în Ierusalim, dar şi o prefigurare a Lui prin răstignire, moarte şi înviere în Ierusalimul ceresc în Împrăţia Cerurilor, de unde ne va dărui nouă viaţa cea veşnică şi bucuria netrecătoare a Sfintelor Paşti”.
Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române a numit pelerinajul „o mărturisire a credinţei şi a iubirii noastre” faţă de Dumnezeu şi a evidenţiat că prin jertfa lor pelerinii devin prietenii Domnului, la fel ca Lazăr cel înviat din morţi.
PF Daniel a arătat că Învierea lui Hristos pe care ne-o va dărui la sfârşitul veacurilor, va fi identică cu Învierea Sa din morţi, şi anume eliberarea de moarte pentru totdeauna, eliberarea de procesul compunerii şi descompunerii, eliberarea de pământul acesta vechi şi intrarea într-un Cer şi Pământ nou.
„Pelerinajul de Florii este o rememorare a intrării Domnului Iisus Hristos în Ierusalim. În al doilea rând, Pelerinajul de Florii este o mărturisire de credinţă în Iisus Hristos, cel ce a înviat din morţi pe prietenul său Lazăr din Betania. În al treilea rând, pelerinajul de Florii este întărire a comuniunii frăţeşti şi duhovniceşti între parohiile şi mănăstirile din oraş şi din împrejurimi. În al patrulea rând, pelerinajul de Florii este o binecuvântare pentru oraş, mai ales prin rugăciunile de binecuvântare a ramurilor de finic şi salcie, a icoanei de pelerinaj şi a credincioşilor pelerini. (…) Mântuitorul Iisus Hristos ne arată că învierea oamenilor din morţi nu este un fenomen natural, cum este revenirea la viaţă a florilor primăvara, nu este un ciclu natural al revenirii la această viaţă pământească, Învierea este darul exclusiv al lui Dumnezeu pentru întreaga umanitate. Este un dar, nu un drept, un dar pe care Dumnezeu îl oferă tuturor oamenilor la sfârşitul istoriei. Învierea lui Hristos, care ne-o va dărui la sfârşitul veacurilor, va fi identică cu Învierea Sa din morţi, şi anume, eliberarea de moarte pentru totdeauna, eliberarea de procesul compunerii şi descompunerii, eliberarea de pământul acesta vechi, intrarea într-un Pământ nou şi într-un Cer nou”, a subliniat Preafericitul Daniel, care a i-a binecuvântat pe pelerini şi pe tot poporul român.