Singurul agent economic din judeţul Tulcea care produce şi comercializează produse piscicole din Delta Dunării, fabricate în baza unor reţete tradiţionale recunoscute la nivel naţional şi european, va majora, începând de anul viitor, tarifele practicate pentru produsele proprii, pentru prima dată de la debutul crizei sanitare.
Directorul societăţii, Dan Buhai, a declarat, pentru AGERPRES, că în timpul pandemiei vânzările au crescut, dar profitul a scăzut.
„Vânzările pe retail au crescut în general, pentru că s-au închis unităţi din Horeca, dar s-a diminuat profitul, deoarece au apărut costuri suplimentare bazate pe reducerea timpului de lucru. Avem o pauză de o oră între două ture şi nu avem când să recuperăm această oră în care spaţiile se igienizează, iar turele nu se întâlnesc. La capitolul cheltuieli, au apărut materiale de igienă, măşti, dezinfectanţi, echipamente de măsurare a temperaturii şi pot să vă spun că noi am cumpărat şi suplimente să le dăm angajaţilor în permanenţă pentru a le creşte imunitatea”, a afirmat directorul societăţii.
Chiar şi în contextul creşterii costurilor de producţie cu până la 20%, costuri care nu includ efectul majorării preţului la energia electrică sau la gaz, tarifele practicate pentru produsele proprii nu au crescut.
„La energia electrică a fost lovitura. Peste costurile survenite ca urmare a pandemiei, au apărut aceste creşteri neaşteptate şi incredibil de mari ale energiei electrice. În industria alimentară se lucrează cu depozitare frig, iar la afumare avem nevoie de gaze. Nu ne dăm seama încă de impact, dar cred că o să reducă şi mai mult zona de profit. Nu am modificat preţurile practicate, pentru că lucrăm cu reţele de retail care foarte greu ar accepta în cursul anului modificări de preţ. Am încercat să menţinem preţurile de livrare negociate la început anului, dar de anul viitor vom solicita creşteri de 10-15%”, a menţionat directorul Dan Buhai.