Trecerile de pietoni nesemaforizate situate la o distanţă mai mică de 300 de metri de unităţile de învăţământ ar urma să fie supraînălţate, conform unui proiect aflat pe ordinea de zi a şedinţei de miercurea viitoare a Consiliului General al Capitalei.
‘În vederea sporirii gradului de siguranţă rutieră din proximitatea unităţilor de învăţământ preuniversitar din Municipiul Bucureşti, se aprobă demararea procedurilor de supraînălţare a trecerilor de pietoni nesemaforizate situate la o distanţă mai mică de 300 de metri de oricare din intrările în incinta acestora, acolo unde nu se afectează circulaţia mijloacelor de transport în comun’, prevede proiectul.
Trecerile de pietoni respective vor fi stabilite de către administratorii drumurilor, sub coordonarea Administraţiei Străzilor, cu avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie a Municipiului Bucureşti.
Lucrările necesare supraînălţării vor fi realizate în baza criteriilor tehnice stabilite printr-un studiu realizat de Administraţia Străzilor. Documentaţiile tehnico-economice ale lucrărilor vor fi supuse aprobării CGMB sau a Consiliilor locale de sector.
Potrivit referatului de aprobare, semnat de consilierul municipal USR PLUS Ana Ciceală, în România, în fiecare dintre ultimii zece ani, între 1.800 – 2.100 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere. Totodată, ţara noastră se clasează pe primul loc la nivel european în ceea ce priveşte numărul de decese din accidente rutiere raportate la numărul de locuitori. Conform unui raport CE, media europeană în 2019 a fost de 51 de decese la un milion de locuitori, în timp ce în România s-au înregistrat 96 de decese la un milion de locuitori.
Ciceală susţine că supraînălţarea este de preferat altor metode, în condiţiile în care dungile de vopsea în relief, limitatoarele de viteză din plastic, cauciuc sau asfalt cu lăţime de 40-50 cm şi indicatoarele de semnalizare sau presemnalizare nu sunt suficiente, deoarece nu obligă efectiv toţi şoferii să încetinească.
‘Limitatoarele de viteză din plastic, cauciuc sau asfalt cu lăţime de 40-50 cm sunt foarte incomode pentru biciclişti, sunt problematice în cazul deszăpezirilor, sunt de cele mai multe ori rupte în cadrul acţiunilor de îndepărtare a zăpezii şi, în general, dispar în maxim un an de la instalare. (…) Avantaje suplimentare ale supraînălţării trecerilor de pietoni: reducerea spre zero a diferenţei de nivel dintre trotuare şi asfalt, lucru foarte util pentru persoanele cu dizabilităţi şi pentru ceilalţi cetăţeni care folosesc cărucioare’, explică reprezentanta USR PLUS. AGERPRRES/(AS – autor: Irinela Vişan, editor: Claudia Stănescu)
Sursa: PRESSONLINE