Radu-Ștefan Oprea, la conferința de închidere a ”Programului Româno-Elvețian pentru IMM-uri”

Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Ștefan-Radu Oprea, a participat astăzi la conferința de închidere a ”Programului Româno-Elvețian pentru IMM-uri” și a programului ”Servicii integrate de export pentru IMM-urile din România”, derulate de MMACA, în parteneriat cu CEC Bank, cu implicarea  Guvernului Confederației Elvețiene.

Programul Româno-Elvețian pentru IMM-uri, a avut unul dintre cele mai mari bugete în cadrul Contribuției elvețiene pentru România. A susținut aproximativ 600 de IMM-uri în realizarea de investiții și a contribuit la crearea a peste 1.600 de noi locuri de muncă în 8 domenii prioritare (producție, servicii medicale, turism, comercializarea echipamentelor specifice economisirii de energie și a celor care utilizează resurse de energie regenerabile, IT și comunicații, transporturi și depozitare, construcții, activități profesionale, tehnice și științifice).

”Închidem, astăzi, o etapă a strategiei de susținere a antreprenoriatului român, însă, ideea de continuare a programelor pentru finanțarea IMM-urilor și susținerea lor pentru a se promova la export va fi păstrată, pentru că este o poveste de succes. Producătorii români trebuie să-şi găsească şi alte pieţe de desfacere şi suntem într-o ofensivă a diplomaţiei comerciale de recucerire a pieţelor tradiţionale”, a declarat ministrul Oprea.

Bugetul programului a fost de aproximativ 45 milioane CHF, din care 70% contribuție elvețiană și 30% aport propriu CEC Bank, contribuind la acoperirea unui deficit de credite pe zona IMM-urilor existent la momentul lansării pe piața financiară din România, în condiții financiare favorabile pentru beneficiari (dobândă preferențială).  

Programul de creditare a IMM-urilor a fost completat, în anul 2017 cu proiectul ”Servicii integrate de export pentru IMM-urile din România”. Cu un buget de 2,5 milioane CHF, principalul obiectiv a fost sprijinirea internaționalizării IMM-urilor, prin asigurarea unui cadru de pregătire în vederea pătrunderii pe piețele externe, și susținerea participării beneficiarilor programului la evenimente de promovare internațională.

  • Prin acest program au fost înființate două centre de export, la Ploiești și la Bacău, care au permis instruirea, în vederea obținerii ”pașaportului pentru export”,  a peste 100 de firme din domeniile agriculturii ecologice și producției de mobilier. Fiecare companie participantă a fost susținută să elaboreze o strategie proprie de export bazată pe branding și clustering și să participe, ulterior, la șase târguri internaționale  (Budapesta, Dubai, Istanbul, Nurenberg, Kuala Lumpur și Shanghai).

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare