REACȚIA unui parlamentar, la atacul premierului Olandei: Problema lui Rutte este că – Portul Constanța ar putea să amenințe supremația Portului Rotterdam, dacă am fi primiți în Schengen!

rutte olanda

Intrarea în Schengen nu e condiţionată de “statul de drept”, potrivit tratatelor şi acordurilor europene, iar problema lui Mark Rutte, premierul Olandei, este că, în prezent, cel mai mare port de intrare a mărfurilor extracomunitare este Portul Rotterdam din Olanda – însă Portul Constanța ar putea cu succes să amenințe supremația olandeză, dacă am fi primiți în Schengen, a afirmat miercuri deputata PSD Beatrice Tudor.

  • “Hai să mai demascăm puțină obrăznicie și ipocrizie europeană!

Mark Rutte, premierul Olandei, a declarat zilele trecute că România va fi admisă în spațiul Schengen când se va conforma ”tuturor regulilor statului de drept”.

În primul rând, asta este o minciună pentru că, potrivit tratatelor și acordurilor semnate între România și UE, intrarea în Schengen NU e condiționată de ”statul de drept”. E condiționată doar de atingerea unor exigențe tehnice, pe care România le îndeplinește deja. Ce spune așadar Rutte este că puțin îi pasă de acordurile semnate și că nu dă doi bani pe UE și pe regulile ei”, a explicat aceasta pe Facebook.

Potrivit deputatei, ipocrizia nu se oprește aici.

Tudor Beatrice“Anul trecut pe vremea asta, Mark Rutte îl felicita mieros pe Viktor Orban, ”dictatorul”, ”autocratul” și ”iliberalul” Europei, așa cum i se spune acestuia în mod curent la Bruxelles și în presă. Deci nu numai că Rutte nu cere scoaterea Ungariei din Schengen, dar îl mai și mângâie pe creștet pe liderul Executivului de la Budapesta.

Dar să nu fim naivi. Problema lui Rutte este că, în prezent, cel mai mare port de intrare a mărfurilor extracomunitare este Portul Rotterdam din Olanda. Însă Portul Constanța ar putea cu succes să amenințe supremația olandeză, dacă am fi primiți în Schengen.

constanta portȘi atunci ce face Olanda: În primul rând, încearcă să obțină privatizarea Portului Constanța, o afacere estimată neoficial la un miliard de euro. Dar Guvernul se ține tare și refuză să vândă portul Constanța. Apoi olandezii încearcă doar să obțină managementul Portului, spunând că ei au o experiență vastă, dar dorind, de fapt, să mențină Constanța într-o zonă de mediocritate, pentru a nu amenința Rotterdamul. Guvernul se ține iarăși tare și nu cedează. Așa că olandezii trec la ceva ce seamănă a șantaj. Brusc declarații contondente împotriva României și brusc ni se scoate ochii cu tot felul de minciuni”, a susţinut Beatrice Tudor.