Record de viteză pe o linie ferată din România: 210 km/h pe Inelul Mare de la Făurei

Un nou record de viteză, respectiv 210 km/h, s-a stabilit pe o linie de cale ferată din România, odată cu finalizarea lucrărilor de reparaţii, executate de specialiştii feroviari ai SRCF Galaţi, pe Inelul Mare Făurei, de 13,7 kilometri, informează vineri CFR Infrastructură.

„CFR SA a desfăşurat, în perioada 2 mai – 7 iunie 2023, cu personalul specializat al SRCF Galaţi, lucrările de reparaţii la suprastructura feroviară şi instalaţiile aferente liniei de contact pe Inelul Mare Făurei (13,7 km), iar joi, 8 iunie 2023, s-a efectuat cursa de probă cu o locomotivă a operatorului naţional de transport feroviar de călători, care a atins o viteză maximă de circulaţie de 210 km/h, un nou record de viteză stabilit pe Inelul Mare de la Făurei, din cadrul Centrului de Testări Feroviare”, scriu cei de la CFR Infrastructură pe Facebook..

Lucrările de reparaţii au fost executate în regie proprie de SRCF Galaţi, cu personal specializat din cadrul SRLU Buzău şi Secţia IFTE 1 Galaţi, şi au constat în: înlocuire traverse, buraj, nivelare longitudinală/transversală şi ripaj pe toată lungimea Inelului Mare (13,7 km), profilare prismă de balast pe toată distanţă de 13,7 km, verificarea şi reglarea geometriei liniei de contact (zig zag faţă de axul căii ferate, înălţime faţă de nivelul superior al căii de rulare) la un număr de 276 de stâlpi LC, lucrări de reparaţie a cablului colector între stâlpii SBC, lucrări de reglare a pendulelor antivânt la 176 stâlpi SBC.

Centrul de Testări Feroviare Făurei a fost construit în 1978 şi este singurul centru din România pentru încercări dinamice ale vehiculelor feroviare cu viteza maximă de 200 km/h.

Inelul Mare de la Făurei are o lungime de 13,7 km, are şase podeţe şi patru treceri la nivel, două curbe cu razele de 1.800 metri şi supraînălţări de 150 mm, în timp ce lungimea aliniamentelor este de 1000 metri şi 950 metri.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare