28% dintre elevii din România nu ascultă ce spune profesorul, potrivit datelor Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică pentru ediția din 2022 a programului. Aceleași date mai arată că 35% dintre elevi sunt distrași de folosirea dispozitivelor digitale (media OCDE: 30%) și 31% sunt distrași de alți elevi care folosesc dispozitive digitale (media OCDE: 25%), potrivit g4 media.
- PISA – Programme for International Student Assessment – este un studiu comparativ internațional organizat de către OCDE. El măsoară competențele de bază ale elevilor în vârstă de 15 ani în trei domenii principale – citire, matematică și științe. OCDE amintește, în anunțul privind data lansării rezultatelor, că ultima ediție, cea din 2022, a pus accentul pe matematică, existând un test suplimentar de gândire creativă.
În 2022, 83% dintre elevii din România au declarat că își fac prieteni cu ușurință la școală (media OCDE: 76%) și 50% au simțit că aparțin școlii (media OCDE: 75%). Între timp, 17% au raportat că se simt singuri la școală, iar 15% ca un străin sau că sunt lăsași pe dinafară (media OECD: 16% și 17%). Comparativ cu 2018, datele nu s-au schimbat semnificativ în România, notează edupedu.ro.