România s-a clasat pe locul 14 în Uniunea Europeană (UE) în ceea ce priveşte înmatriculările de autoturisme noi, în primul semestru din 2023, cu un volum de 73.645 de unităţi, în creştere cu 25,4% faţă de perioada similară a anului anterior, arată statistica Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), bazată pe datele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Potrivit sursei citate, în luna iunie a acestui an, înmatriculările de autoturisme noi în UE au crescut cu 17,8%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, până la un nivel de 1.045.072 de unităţi.
Tot la nivel european, în perioada ianuarie – iunie 2023, au fost înmatriculate 5.438.653 de unităţi, în creştere cu 17,9% faţă de primele şase luni din 2022. Creşteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi au fost consemnate în: Spania (+24%), Italia (+22.8%), Franţa (+15.3%) şi Germania (+12.8%).
Din numărul total de autoturisme înmatriculate în UE, la şase luni, 703.586 de unităţi au fost full electrice şi 1.756.955 autoturisme au propulsie hibridă.
În ceea ce priveşte constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total în Europa sunt reprezentate de: Grupul Volkswagen, cu 1.704.959 de unităţi (+25,6% faţă de S1 din 2022), urmat de Grupul Stelantis – cu 1.145,815 de exemplare (+5,3%) şi Grupul Renault (648.467 de unităţi, +24,1%). În cazul grupului francez, marca Dacia a reprezentat înmatriculări de 295.225 de unităţi (+30,1%).
De asemenea, din ianuarie până la finele lunii iunie, autoturismele marca Ford au reprezentat un număr de 275.692 de unităţi noi înmatriculate, în creştere cu 6,6%, de la un an la altul.
Conform statisticii oficiale, România se situează pe poziţia 14 în Uniune, cu un volum de 73.645 de autoturisme noi înmatriculate în primul semestru al anului în curs, înregistrând astfel o creştere de 25,4% în comparaţie cu perioadă similară din 2022. Dintre acestea, 6.998 de unităţi au fost electrice 100%, iar 20.933 sunt autoturisme hibride.
ACAROM este membru asociat al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). AGERPRES