Sebastian Burduja: Ministerul Energiei a lansat în consultare publică proiectul Strategiei Energetice a României pentru perioada 2025-2035, cu perspectiva anului 2050

Sebastian Burduja, ministrul Energiei, anunță că astăzi, 14 iunie, Ministerul Energiei a lansat în consultare publică proiectul Strategiei Energetice a României pentru perioada 2025-2035, cu perspectiva anului 2050. Acest document esențial definește viziunea și obiectivele fundamentale pentru dezvoltarea sectorului energetic național, ținând cont de reperele naționale, europene și globale care influențează politicile și deciziile din domeniul energetic.
  • Cu un mix energetic diversificat, România dispune de resurse naturale, financiare și umane suficiente pentru a moderniza sectorul energetic, aliniindu-l atât la obiectivele comunitare de atingere a neutralității climatice, cât și la nevoile specifice societății românești de a avea acces la neîntrerupt la energie la prețuri competitive, din surse diversificate și cât mai puțin poluante.

 

Obiectivele fundamentale ale Strategiei Energetice sunt:

1. Securitate energetică
2. Energie cu emisii scăzute de carbon
3. Eficiență energetică
4. Acces fizic la energie pentru toți consumatorii și accesibilitate financiară
5. Piețe de energie eficiente
6. Digitalizare și securitate cibernetică
Strategia Energetică este rezultatul muncii experților din Ministerul Energiei, cu consultarea companiilor și instituțiilor din subordine și a membrilor Consiliului Onorific pentru Energie.
Îi mulțumesc în mod deosebit lui Adrian Băzăvan pentru coordonarea acestei munci titanice, ale cărei rezultate le vedem astăzi. În perioada de consultare publică, 14 iunie – 13 iulie, aștept contribuțiile tuturor actorilor interesați. Sugestiile și opiniile referitoare la proiectul Strategiei Energetice a României pot fi transmise la adresa: ser2024@energie.gov.ro. De asemenea, invit pe toți cei interesați să participe la evenimentele publice de consultare pe care le vom anunța în curând. Împreună, construim un viitor energetic sustenabil pentru România!”, spune Burduja.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare