Sector 2: Taxa de adopţie la distanţă a unui căţel creşte de la 77 la 250 de lei lunar

Taxa de adopţie la distanţă va creşte în acest an la 250 de lei/lună pentru un câine şi 175 de lei/lună pentru o pisică în Sectorul 2.

În şedinţa de miercuri a Consiliului Local Sector 2 a fost adoptată o hotărâre în acest sens, cu 15 voturi ‘pentru’ şi 10 ‘împotrivă’.

În baza hotărârii a fost aprobată metodologia de adopţie la distanţă a animalelor aflate în adăposturile gestionate de Centrul Teritorial Veterinar Sector 2, serviciu public de interes local aflat sub autoritatea CL Sector 2.

Pentru animalele care nu sunt sub incidenţa unui contract-cadru de adopţie la distanţă şi găzduire, costul de întreţinere va fi susţinut din bugetul Centrului Teritorial Veterinar Sector 2.

Potrivit notei de fundamentare, în Centrul Teritorial Veterinar Sector 2 sunt găzduite 541 de animale, dintre care 508 câini şi 33 de pisici. În urma calculelor realizate, a rezultat un cost mediu lunar total per animal în valoare de 419 lei, din care cheltuielile directe ajung la un cost lunar de 242 de lei. Costul mediu lunar/pisică este de 311 lei, din care cheltuieli directe în cuantum de 174 de lei.

În cadrul dezbaterilor, viceprimarul Alexandra Chirilă (USR) a declarat că proiectul vizează actualizarea taxei de adopţie la distanţă, care în prezent este de 77 de lei pe lună, în baza unei hotărâri adoptate în anul 2013. De asemenea, în urma discuţiilor cu ASPA Bucureşti a reieşit că şi la nivelul acesteia sunt practicate aceleaşi tarife pentru adopţia la distanţă, a precizat ea.

În condiţiile în care reprezentanţii PSD au declarat că o triplare a taxei va descuraja adopţia la distanţă, viceprimarul USR le-a reproşat social-democraţilor faptul că taxa nu a fost actualizată deloc în ultimii nouă ani.

‘Actualizarea costurilor reprezintă o parte din costul de întreţinere a unui căţel, pe lună, în adăposturile CTV. De altfel, dacă ne raportăm şi la creşterea economică din 2013 până acum – la momentul respectiv salariul minim pe economie era 750 de lei. Anul acesta discutăm de 2.550 – deci este o triplare. O anumită actualizare a sumei pe care cineva o plăteşte pe lună pentru întreţinerea unui căţel adoptat la distanţă, în adăposturi, este normală. Faptul că nu s-a făcut an de an, cum ar fi trebuit de altfel să se facă, este o altă discuţie, la care consilierii care au avut mandate trecute ar putea să răspundă mai bine’, a spus ea.

Paula Paşciuc (PSD) a atras atenţia asupra faptului că există persoane care au 5-7 căţei adoptaţi la distanţă şi că acestea nu vor putea să suporte creşterea costurilor. Răzvan Zaharia (PSD) a declarat că întreţinerea câinilor din adăposturi trebuie asigurată în primul rând de administraţia locală.

‘Deja se ajunge la un şantaj emoţional, prin faptul că încercăm să stăm pe spatele unor persoane care iubesc cu adevărat animalele şi încercăm să le băgăm mâna în buzunar, prin a creşte taxa la 250 de lei. (…) Aceşti oameni suferă pentru că din proximitatea blocurilor sau caselor lor au fost ridicaţi câinii. Erau ataşaţi de acei câini şi şi-au asumat – pentru a-i şti în viaţă – un contract cu nişte costuri, pentru a le susţine în continuare existenţa’, a apreciat el.

Alexandra Chirilă a replicat că există posibilitatea ca locuitorii sectorului să fie donatori generali, fără să adopte un anumit căţel. Ea a mai precizat că CTV îşi doreşte să încurajeze adopţia fizică a câinilor. Totodată, a invocat hotărârea de guvern 1059/2013, care reglementează adopţia la distanţă, conform căreia la stabilirea taxei, consiliul local trebuie să aibă în vedere costurile de personal, medicamentele, hrana uscată, utilităţile şi materialele folosite pentru ţinerea căţeilor în adăposturi.

‘Toţi oamenii care vor să dea suma de 77 de lei pot să o facă în continuare, fără să îşi modifice cuantumul. Însă nu vor mai avea un câine dedicat pentru acest lucru. Şi în acest fel pot veni mai mult de 500 de oameni să doneze suma de 77 de lei, prin acest regulament supus la vot’, a spus primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu.

Sursa: PRESSONLINE

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare