Senatorul PSD Robert Cazanciuc, iniţiativă legislativă privind declararea datei de 15 iulie drept Ziua mărcii poştale româneşti

Senatorul PSD Robert Cazanciuc a anunţat că, împreună cu senatorul Lucian Romaşcanu, a depus o iniţiativă legislativă privind declararea datei de 15 iulie drept Ziua mărcii poştale româneşti.

”Iniţiativa legislativă prevede ca marcarea anuală a Zilei mărcii poştale româneşti de către Compania Naţională Poşta Română şi Romfilatelia să includă şi organizarea unui Târg al mărcilor poştale şi al cărţilor poştale maxime, iar consiliile judeţene, împreună cu inspectoratele şcolare judeţene şi cel al Municipiului Bucureşti, pot organiza expoziţii filatelice tematice. Romfilatelia va organiza evenimente de promovare a mărcii poştale alături de Institutul Cultural Român. De asemenea, Romfilatelia va emite anual un produs filatelic special pentru a marca Ziua mărcii poştale româneşti”, scrie sâmbătă Cazanciuc, pe Facebook.

 

Acesta aminteşte că sâmbătă s-au împlinit 165 de ani de la prima emisiune filatelică.

”Am depus o iniţiativă legislativă, alături de colegul Lucian Romaşcanu, pentru declararea zilei de 15 iulie drept Ziua mărcii poştale româneşti. Pentru că a fost de-a lungul timpului un reper solid al patrimoniului nostru spiritual şi cultural, dincolo de relevanţa sa filatelică în sine. Pentru că este, alături de alte simboluri naţionale, un element de identitate a activităţii social-politice şi economice a naţiunii române în domeniul artei şi creaţiei artistice, culturii, sportului etc.
Pentru că a fost şi este un adevărat mesager filatelic al istoriei şi geografiei României, promovând, prin timbrele poştale şi coliţele filatelice emise, tematici introduse în circuitul filatelic universal, şi făcând cunoscute în ţară şi străinătate personalităţi remarcabile ale vieţii politice şi culturii româneşti, evenimente şi realizări de prestigiu din diferite perioade istorice ale României”, a arătat Cazanciuc.

Timbrul poştal românesc „Capul de bour”, cu puternic potenţial identitar, a fost tipărit la Iaşi, într-o primă emisiune, sub egida Poştei Domneşti a Principatului Moldovei, la data de 15 iulie 1858, se mai precizează în postare. AGERPRES

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare