Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă, extins la nivelul altor 7 judeţe

Începând de miercuri, Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC mai integrează 7 municipii reşedinţă de judeţ şi alte 26 de unităţi administrativ-teritoriale.

Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, cu sprijinul Direcţiilor Judeţene de Evidenţă a Persoanelor din judeţele Bistriţa-Năsăud, Buzău, Mureş, Neamţ, Sălaj, Vaslui şi Vrancea, precum şi al direcţiilor locale de evidenţă a persoanelor implicate, a realizat extinderea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă la nivelul municipiilor reşedinţă de judeţ Bistriţa, Buzău, Focşani, Târgu-Mureş, Piatra-Neamţ, Vaslui şi Zalău.

Astfel, la nivelul fiecărui municipiu reşedinţă de judeţ, menţionat mai sus, platforma destinată activităţii ofiţerilor de stare civilă devine activă, prin înregistrarea doar în format digital a evenimentelor de viaţă naştere şi deces.

În ceea ce priveşte obţinerea certificatului de naştere sau deces, cetăţeanul/aparţinătorul poate solicita eliberarea acestuia în format digital sau, la cerere, în format fizic printat pe un formular securizat.

Totodată, prin prisma activităţilor întreprinse, extinderea S.I.I.E.A.S.C, s-a realizat şi la nivelul următoarelor unităţi administrativ-teritoriale, după cum urmează:

Judeţul Bihor: Aleşd, Beiuş, Marghita, Valea lui Mihai;

Judeţul Călăraşi: Olteniţa şi Budeşti;

Judeţul Constanţa: Castelu, Comana, Cumpăna, Murfatlar, Poarta Albă, Mihail Kogălniceanu, Nicolae Bălcescu, Eforie, Istria, Peştera, Hârşova, 23 August, Crucea, Chirnogeni, Ovidiu, Aliman, Bărăganu, Ion Corvin, Cuza Vodă;

Judeţul Gorj: Turcineşti

Întrucât extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3188 de unităţi administrativ-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line cetăţenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă.

În prezent, pentru a obţine un certificat de stare civila naştere sau deces, persoana se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv, cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofiţerului de stare civilă o adresă de poştă electronică, dar şi în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcţie de opţiunea cetăţeanului/aparţinătorului.

Extinderea, la nivel naţional, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare