Sondaj INSCOP: Mircea Geoană, favorit la prezidențiale, urmat de Marcel Ciolacu şi Diana Şoşoacă

Adjunctul secretarului general al NATO, candidat independent, Mircea Geoană este prima opțiune la vot la alegerile prezidențiale, cu 26,5%, urmat de Marcel Ciolacu – 18,9% și Diana Şoşoacă – 14%, George Simion şi Nicolae Ciucă, conform unui sondaj realizat de INSCOP la comanda News.ro.

Pe o scară de la 1 la 10, în care 1 înseamnă că „sigur nu” vor merge la vot la alegerile prezidenţiale şi 10 „sigur da” vor merge la vot, 9,8% dintre români au afirmat că sigur nu vor merge să voteze, în timp ce 64,4% au spus că vor vota sigur.

Alegeri prezidenţiale 2024 – varianta 1

Dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri prezidenţiale, din cei 80,2% dintre români care au o opţiune de vot clară, 24,6% l-ar alege pe Mircea Geoană (candidat independent), 15,1% i-ar da votul lui Marcel Ciolacu (PSD), iar 14,8% ar pune ştampila de vot pe Diana Şoşoacă (din partea SOS România).

În clasament urmează Nicolae Ciucă (PNL), cu 10,8%, Victor Ponta (Pro România), cu 10,7% şi George Simion (AUR), cu 10,4%.

Clasamentul opţiunilor de vot este încheiat de Cătălin Drulă (din partea Alianţei Dreapta Unită), cu 4,7%, Dacian Cioloş (REPER), cu 4,1% şi Kelemen Hunor (UDMR), cu 3%. 1,7% dintre români ar alege un alt candidat.

Alegeri prezidenţiale 2024 – varianta 2. Comparaţie cu septembrie şi noiembrie 2023

În varianta de candidaţi testată inclusiv în septembrie şi noiembrie 2023, dacă duminica viitoare ar fi chemaţi să voteze noul preşedinte al României, din cei 78,3% dintre românii care au o opţiune de vot, 26,5% l-ar alege pe Mircea Geoană, candidat independent, (25,3% în septembrie şi 26,2% în noiembrie 2023), 18,9% ar pune ştampila pe Marcel Ciolacu, candidat din partea PSD (19,5% în septembrie şi 20,8% în noiembrie 2023) şi 14% pe Diana Şoşoacă, din partea SOS România (10,1% în septembrie şi 14,4% în noiembrie 2023).

În clasament urmează:

George Simion (AUR), cu 13,3% (18,7% în septembrie şi 14% în noiembrie 2023),

Nicolae Ciucă (PNL), cu 11,4% (11,2% în septembrie şi 12,1% în noiembrie 2023),

Cătălin Drulă (din partea Alianţei Dreapta Unită), cu 5,9% (5,6% în septembrie şi 4,2% în noiembrie 2023),

Dacian Cioloş (REPER), cu 5,1% (4,1% în septembrie şi 3,9% în noiembrie 2023),

Kelemen Hunor (UDMR), cu 3,6% (2,7% în septembrie şi 2,4% în noiembrie 2023),

1,3% dintre români ar alege un alt candidat (2,8% în septembrie şi 1,9% în noiembrie 2023).

Directorul general al INSCOP, Remus Ștefureac, a explicat că intrarea în competiție a fostului premier și lider PSD Victor Ponta schimbă clasamentul, iar cele mai multe voturi ar pierde, prin candidatura acestuia, Marcel Ciolacu și George Simion:

„Intenţia de vot la alegerile prezidenţiale pentru varianta de candidaţi testată în septembrie şi noiembrie 2023 şi repetată în ianuarie 2024 rămâne relativ constantă, schimbările fiind neglijabile. Pe de altă parte, introducerea unui nou candidat în listă, şi anume Victor Ponta (Pro România), modifică cifrele. Fostul premier, care păstrează un nivel ridicat de notorietate, pare a lua cele mai multe voturi de la candidaţii PSD, Marcel Ciolacu şi AUR, George Simon.

De asemenea, pierde două puncte şi Mircea Geoană, ceilalţi candidaţi înregistrând schimbări minime în intenţia de vot.

Alegerile prezidenţiale vor fi principala competiţie care va influenţa anul electoral 2024, motiv pentru care desemnarea candidaţilor ar putea juca un rol esenţial în calibrarea performanţei partidelor la alegerile europarlamentare, locale şi parlamentare”.

Sondajul de opinie a fost realizat de INSCOP Research la comanda Agenţiei de presă News.ro. Datele au fost culese în perioada 16 – 24 ianuarie, prin metoda CATI (interviuri telefonice), prin intermediul chestionarului. Volumul eşantionului simplu, stratificat, este de 1.100 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupaţie) pentru populaţia neinstituţionalizată a României, cu vârsta de 18 ani şi peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare