Stadiul metroului spre Drumul Taberei: 2 staţii finisaje ZERO

metrou Drumul Taberei
Deşi lucrărilor la magistrala de metrou, care ar trebui să lege cartierul bucureştean Drumul Taberei de centrul Capitalei, ar trebui să fie gata anul acesta, pentru ca din primul trimestru al anului viitor să poată circula pe ea trenuri pline cu călători, mai sunt multe de făcut. La două dintre staţii lucrările de amenajare sunt cuprinse între 12% şi 32%, iar la alte două staţii, Eroilor şi Academia Militară nici nu au început, potrivit unui document oficial.
Potrivit unui document oficial al Ministerului Transporturilor, constructorii Magistralei 5 de metrou mai au mult de lucrat la jumătate dintre viitoarele staţii. Chiar dacă lucrările de construcţie a structurii staţiilor sunt aproape gata, cele de amenajare a celor 10 staţii nu sunt la fel de avansate.
Potrivit sursei citate, stația Orizont stă cel mai bine. Are o structură realizată în proporție de 100%, iar lucrările de finisaje sunt şi ele gata în proporţie de 85%. Avansate sunt şi lucrările la staţiile Tudor Vladimirescu, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Brancuşi, Favorit. Aici
lucrările de structură sunt gata într-o proporţie cuprinsă între 96% şi
99,5%, iar cele de amenajare într-un procent de 82-85%.
Stațiile Râul Doamnei și Academia Militară stau însă cel mai prost.Chiar dacă aici constructorii mai au de executat doar aproape o cincime din lucrările la structură, de finisaje nici nu s-au apucat.

Stadiul lucrărilor de amenajare este de 0% în cazul staţiei Râul Doamnei şi de 0,5% în cazul celei de lângă Academia Militară.

stadiui lucrarilor statii metrouÎn urmă sunt constructorii cu lucrările de finisaje şi la staţiile Eroilor (32% stadiu) şi Parc Drumul Taberei (12%).Magistrala de metrou spre Drumul Taberei va avea 7 kilometri şi 10
staţii. Metrorex estimează că lucrările se vor termina până la finalul anului, când vor începe şi probele cu trenuri, iar în primul trimetru al lui 2019 bucureştenii să poată circula pe noua magistrală.
Pentru ca acest lucru să se întâmple trebuie pus la punct și sistemul de automatizare și siguranța traficului a cărui achiziţie nu este încă gata.
Valoarea întregului proiect se ridică la 3,22 miliarde lei. Proiectul beneficiază de finanţare europeană, şi ar fi trebuit iniţial să fie gata în 2015.
La începutul lunii, Oficiul European de Luptă Antifraudă a deschis o investigaţie privind cheltuirea banilor europeni pentru realizarea Magistralei 5 de metrou. „Ca parte a acestei anchete, s-a efectuat un control la faţa locului”, au transmis oficialii OLAF printr-un comunicat de presă.