STUDIU/ 71% dintre creatorii de muzică, îngrijoraţi de inteligenţa artificială

Îngrijorare în lumea muzicală: 71% dintre creatori cred că inteligenţa artificială (AI) îi va priva de veniturile lor şi le ameninţă viitorul, potrivit unui studiu prezentat marţi de Sacem (Societatea autorilor, compozitorilor şi editorilor de muzică) şi de omologul său german, GEMA, relatează AFP, conform Agerpres.

Acest prim raport de acest tip asupra impactului AI în muzică are la bază „o analiză a pieţei, interviuri cu experţi, precum şi un sondaj realizat în rândul a peste 15.000 de creatori şi editori membri ai Sacem şi GEMA”, potrivit celor două entităţi.

Klaus Goldhammer, director general al Goldmedia, o companie germană de consultanţă care a realizat studiul, subliniază că „35% dintre persoanele chestionate folosesc deja AI într-un număr mare de domenii legate de creaţia muzicală”.

„Noile tehnologii provoacă de asemenea, îngrijorări: 71% dintre persoanele chestionate se tem că AI generativă nu va mai permite creatorilor de muzică să îşi câştige existenţa din munca lor în viitor”, a explicat Klaus Goldhammer.

Până în 2028, GEMA şi Sacem estimează „că autorii şi creatorii şi-ar putea vedea veniturile diminuate cu 27%, reprezentând o pierdere totală cumulată de 2,7 miliarde de euro”.

În faţa acestor previziuni, „95% dintre creatorii şi editorii de muzică cer mai multă transparenţă de la companiile care dezvoltă instrumente AI”. Aproximativ „93% dintre ei spun, de asemenea, că ar dori ca factorii de decizie politică să acorde mai multă importanţă provocărilor legate de inteligenţa artificială şi drepturilor de autor”, se arată în raport.

Pentru Cécile Rap-Veber, director general al Sacem, nu este vorba de a „încetini” activitatea AI, „ci de a o face virtuoasă”.

„Colaborăm activ cu actorii din sector pentru a aplica soluţii tehnice care vizează identificarea conţinuturilor generate de AI”, a explicat ea.

La rândul său, Tobias Holzmüller, director general al GEMA, insistă: „Autorii au nevoie de transparenţă şi control asupra utilizării lucrărilor lor”.

sursa – AGERPRES

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare