Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research și-a propus să exploreze opiniile românilor în legătură cu sistemul RO-ALERT și să evalueze impactul acestuia asupra sentimentului de siguranță personală și a emoțiilor resimțite în urma alertelor primite.
- 80% dintre românii care primesc notificări RO-ALERT consideră că acestea contribuie semnificativ la sporirea siguranței personale.
- Cele mai frecvente reacții emoționale ale românilor la primirea mesajelor RO-ALERT sunt atenția (40%), prudența (34%) și teama (33%).
- Românii doresc îmbunătățiri pentru sistemul RO-ALERT, precum ajustarea volumului și tonului notificărilor (40%), opțiunea „Doar vizual”, fără sunet (27%), și eliminarea alertelor pentru situații „mai puțin urgente” (23%).
80% dintre cei care primesc notificări RO-ALERT consideră că acestea contribuie semnificativ la sporirea siguranței personale
Potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, 92% dintre români au notificările RO-ALERT activate, procent mai ridicat în rândul celor care au copii (95%, comparativ cu 87% în cazul celor fără copii).
De asemenea, 80% dintre cei care primesc notificări consideră că sistemul RO-ALERT contribuie în mod semnificativ la sporirea siguranței personale.
Referitor la tipurile de alerte primite, cele mai frecvent menționate sunt cele legate de condiții meteorologice extreme (81%), dezastre naturale precum inundații sau cutremure (49%), alerte privind animale periculoase (41%) și incendii (32%).
Atenția (40%), prudența (34%) și teama (33%) sunt principalele dispoziții emoționale resimțite de români atunci când primesc mesaje RO-ALERT
Notificările RO-ALERT transmit diferite dispoziții emoționale, cele mai des menționate fiind atenția (40%), prudența
O analiză mai detaliată arată că persoanele cu vârste între 45-55 ani (44%) și cele peste 55 de ani (50%) se simt în mai mare măsură atente, în timp ce tinerii cu vârste între 18-34 ani manifestă un nivel mai ridicat de teamă (38%) comparativ cu media totală a eșantionului. Starea de prudență este mai accentuată în rândul celor care au copii (38%) comparativ cu cei fără copii (26%).
Totodată, tinerii cu vârste între 18-24 de ani se diferențiază ca fiind cei mai afectați de anxietate în urma primirii unor astfel de alerte (24% față de 16% total eșantion).
Referitor la reacțiile și comportamentele românilor când primesc mesaje RO-ALERT, 48% declară că sunt foarte atenți și urmează instrucțiunile, acest comportament fiind mai frecvent întâlnit în cazul celor peste 35 de ani. În schimb, 43% preferă să filtreze mesajele în funcție de importanță, atitudine mai frecvent întâlnită la tinerii între 18-34 de ani, iar 9% aleg, de obicei, să le ignore
„Datele studiului indică faptul că românii au încredere în utilitatea sistemului RO-ALERT, ceea ce reflectă o conștientizare sporită a riscurilor în situații de urgență și contribuie la îmbunătățirea comportamentelor de pregătire și prevenție. Interesant este de subliniat și faptul că tinerii români manifestă o sensibilitate emoțională mai mare în fața incertitudinii, aceștia asociind în mai mare măsură sentimente de teamă și anxietate o dată cu primirea mesajelor RO-ALERT”, menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
Românii ar aprecia opțiuni personalizate în sistemul RO-ALERT, pentru a diminua disconfortul cauzat de notificările sonore și a crește relevanța informațiilor primite
Principalele îmbunătățiri
Ajustarea volumului și tonului notificărilor este o preferință mai frecvent întâlnită în rândul femeilor (45% comparativ cu 35% dintre bărbați) și al persoanelor cu venituri mari de peste 6000 RON (45%). Pe de altă parte, opțiunea pentru un mod ‘Doar vizual’ este mai atractivă pentru bărbați (40% față de 24% dintre femei).
Mai mult decât atât, persoanele de peste 55 de ani își doresc într-o măsură mai mare să aibă posibilitatea de a selecta tipurile de alerte pe care le primesc (28% față de 16% din totalul eșantionului).
Pe de altă parte, tinerii cu vârste între 18-24 de ani (22%) și părinții (19% față de 13% în cazul celor fără copii) manifestă un interes mai ridicat decât media eșantionului (15%) pentru opțiunea de a seta intervale de timp pentru primirea alertelor, cum ar fi blocarea notificărilor pe timpul nopții.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 27.09-02.10.2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și mediul rural. Mărimea eșantionului a fost de 1003 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.