Studiu: Mai puţin de jumătate dintre angajaţii români sunt mulţumiţi de locul de muncă

Mai puţin de jumătate dintre angajaţii români sunt mulţumiţi de locul de muncă – 43%, iar 38% din români îşi doresc să lucreze şi de acasă, după criza Covid-19, arată cel mai recent studiu „Randstad Workmonitor Decembrie 2020”.

În acest an, arată studiul, izbucnirea pandemiei de Covid-19 a afectat enorm forţa de muncă globală, miliarde de oameni confruntându-se cu restricţii şi companii din întreaga lume fiind forţate să opereze în moduri noi şi provocatoare.

Studiul „Randstad Workmonitor Decembrie 2020” a identificat principalele tendinţe de pe piaţa muncii, manifestate în a doua parte a acestui an.

Astfel, peste jumătate din angajaţii din ţara noastră (54.38%) simt că sunt susţinuţi de angajatorul lor, mental şi emoţional, în timpul pandemiei, faţă de media globală, de 71%, conform studiului. O diferenţă de peste 15% se remarcă între angajaţii români şi cei din alte ţări din Europa de Est în ce priveşte numărul celor care spun că au echipamentul şi tehnologia pentru a face faţă digitalizării la serviciu (54.63% faţă de 70% în Europa de Est
şi 79% media globală).

Procentul celor mulţumiţi de locul lor de muncă este considerabil mai scăzut în România (43.50%), comparativ cu alte ţări din această parte a Europei (75%).

Indexul de mobilitate (probabilitatea ca o persoană să se angajeze în altă companie, în următoarele şase luni) se menţine relativ constant, în ultimii ani, cu o uşoară scădere în 2020. 22.75% dintre români spun că au căutat în 2020 noi oportunităţi profesionale, faţă de media declarată de forţa de muncă din Europa de Est, de 29%. 20.3% dintre aceştia au schimbat efectiv
serviciul, comparativ cu 23% din restul ţărilor din regiune.

Întrebaţi ce aşteaptă de la organizaţia unde lucrează, după ce se încheie perioada Covid-19, 64% din repondenţii din Europa de Est au numit pe primul loc siguranţa locului de muncă.

Cercetarea “Randstad Workmonitor Decembrie 2020”relevă că aceştia îşi doresc şi timp petrecut la birou, atât pentru interacţiunile sociale, cât şi pentru avantajul de a avea un spaţiu de lucru unde să nu fie distraşi. Nu în ultimul rând, sunt
de luat în considerare beneficiile care îi aşteaptă acolo, precum masa zilnică gratuită asigurată. Programul de lucru hibrid, constând în împărţirea locaţiei de lucru între domiciliu şi birou, este preferat de majoritatea repondenţilor. În acest sens, 38% din români spun că îşi doresc să lucreze şi de acasă, după criza Covid-19. O altă preferinţă care se evidenţiază pentru etapa post-pandemie este programul de muncă flexibil.

„Dinamica modului în care ne desfăşurăm activitatea se schimbă de la o zi la alta. Cu siguranţă 2021 va veni cu noutăţi în ce priveşte felul în care angajaţii se raportează la locul lor de muncă. Studiul “Randstad Workmonitor”, efectuat la fiecare şase luni, este util în demersul companiilor de a menţine un mediu de lucru sănătos şi de a avea angajaţi implicaţi. Ţinând cont de preferinţele declarate ale acestora, ele pot începe deja să se pregătească pentru biroul viitorului şi să îşi (re)definească propunerea de valoare ca angajatori”, a declarat Mihaela Maranca, Country Manager, Randstad România*

Lansat în anul 2003, Randstad Workmonitor include în prezent 34 de pieţe din Europa, Asia-Pacific, America de Nord şi America de Sud. Scopul acestuia este de a identifica gradul de mulţumire în mediul de lucru, probabilitatea schimbării serviciului în următoarele şase luni şi furnizează o înţelegere detaliată a tendinţelor de pe piaţa muncii. Studiul este realizat online, în rândul angajaţilor cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani. Eşantionul pe România a fost de 800 de repondenţi, la nivelul
mediei globale. Rezultatele ediţiei din decembrie au la bază interviuri realizate în perioada 13-26 octombrie, 2020.

Liderul mondial în domeniul serviciilor de resurse umane, Grupul Randstad este specializat în soluţii în domeniul serviciilor flexibile de muncă şi resurse umane. Randstad este prezentă în România sub forma a două sucursale, în Bucureşti şi în Slatina, judeţul Olt. Contribuim de peste 11 ani la evoluţia pieţei muncii din România.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare