Tema semnăturii electronice revine în atenția oamenilor de afaceri

Tema semnăturii electronice va fi dezbătută marţi, în cadrul unei conferinţe de presă organizată de Confederaţia Patronală Concordia, pornind de la iniţiativa legislativă aflată în dezbatere în Parlament.

„Mediul de afaceri trage un semnal de alarmă cu privire la proiectul de lege care ar trebui să reglementeze utilizarea semnăturii electronice pe scară largă în economia românească. Cadrul legal actual este depăşit de 20 de ani. În Parlament se află în dezbatere un proiect de lege care îşi propune să modernizeze reglementarea generală a semnăturii electronice, dar avem rezerve că există voinţă politică în această direcţie”, notează organizatorii.

Potrivit sursei citate, Concordia va trimite o scrisoare deschisă autorităţilor în acest sens.

„Pentru o economie concurenţială cu dinamică tranzacţională rapidă, este important să se accesibilizeze semnătura electronică pentru companii şi pentru cetăţeni, prin consacrarea unei valori juridice mai ridicate a semnăturii electronice avansate şi prin reglementarea mai democratică a celor care o pot furniza. Reglementările europene merg în această direcţie, în timp ce proiectul actual din Parlament restrânge piaţa şi creează un oligopol”, precizează organizatorii. La conferinţa de presă vor participa reprezentanţi ai mediului de afaceri românesc, precum Mihai Matei, preşedintele Asociaţiei Patronale a Industriei de Software şi Servicii (ANIS), Edward Creţescu, director general al Regista, Ioana Regenbogen, ING Bank, Head of Legal & Corporate Affairs. Confederaţia Patronală Concordia reprezintă 15 dintre cele mai importante sectoare ale economiei naţionale şi este partener de dialog social, fiind reprezentativă la nivel naţional. Cu o contribuţie de peste 26% din PIB şi un total de peste 330.000 de angajaţi în aproape 2.200 de firme mari şi mici, cu capital străin şi autohton, Concordia este singura organizaţie din România membră în BusinessEurope, Organizaţia Internaţională a Angajatorilor (IOE) şi Business at OECD (BIAC).

Sursa AGERPRES

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare