Timiş: Fostul director al STPT susţine că administraţia Fritz ‘minte ca să-şi acopere incompetenţa’

Fostul director al Societăţii de Transport Public Timişoara (STPT), Nicolae Bitea, afirmă marţi, într-un comunicat remis presei, că ‘administraţia Fritz minte cu neruşinare pentru a-şi ascunde incompetenţa’, după ce primarul timişorean a declarat, luni, că va cere schimbarea consiliului de administraţie al STPT, întrucât s-au acumulat datorii foarte mari, mai ales în ultimul an.

Dominic Fritz a mai spus şi că în ultimii trei ani ar fi fost angajate peste 200 de persoane cu muncă de birou, nu ca şoferi sau vatmani.

‘Întrucât am fost director general al STPT în perioada la care se referă primarul Timişoarei, trebuie să fac anumite precizări, pentru că timişorenii au dreptul să cunoască situaţia reală (…). Administraţia Fritz minte de îngheaţă apele ca să-şi acopere propria incompetenţă. Cifrele îl contrazic total: în 2018, când am devenit director, am găsit 139 de persoane la TESA şi am lăsat doar 111 în 2021, când am plecat, deci cu 28 mai puţine, nu cu 200 mai multe, cum minte domnul primar. (…). Am găsit 265 de şoferi şi vatmani, în 2018 şi am lăsat 383 în 2021, deci cu 118 mai mulţi. Aşadar, o creştere de aproape 50%. Când am venit în funcţia de director erau 115 unităţi în trasee (autobuze, troleibuze, tramvaie), iar după trei ani, când am plecat, numărul acestora ajunsese la 168. Împreună cu angajaţii din STPT am reuşit să pun în aplicare în cei trei ani cât am fost director: introducerea transportului şcolar, a celui pentru persoane cu dizabilităţi, deplasarea cu trotinete sau pornirea transportului naval’, detaliază Nicolae Bitea.

Referitor la datoriile comerciale de peste 90 milioane de lei ale STPT, despre care a vorbit primarul Dominic Fritz, fostul director al STPT Nicolae Bitea declară că la plecarea sa din funcţie, în 2021, mai erau doar 12 milioane de lei (scadente) şi 17 milioane de lei (în total).

‘Când am venit ca director, datoria la ANAF era de 72.000.000 de lei şi am coborât-o până la 22.000.000 de lei (o diminuare cu aproximativ 75%), până a venit pandemia. Lucrurile s-au înrăutăţit după ce Societatea Metropolitană de Transport Timişoara (SMTT) nu a mai recunoscut facturi în valoare de 61.000.000 de lei pe care, potrivit contractului, ar fi trebuit să le achite. A fost, efectiv, un act de sabotaj la adresa mea şi a STPT din partea SMTT, care îl avea ca preşedinte al consiliului director şi al adunării generale a acţionarilor pe viceprimarul USR,

Ruben Laţcău. (…). Mă frapează lejeritatea cu care vorbeşte tocmai primarul despre sinecuri politice, când mai toate structurile din subordinea sa au fost împânzite de membri USR’, a mai afirmat Nicolae Bitea. AGERPRES / (AS – autor: Otilia Halunga, editor: Marius Frăţilă)

Sursa: PRESSONLINE

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare