Tunel feroviar submarin între capitalele Estoniei și Finlandei

tallin-helsinki-tunel

Peter Vesterbacka, iniţiator al unui proiect de construire a unui tunel feroviar submarin între capitalele Estoniei și Finlandei, a prezentat în această săptămână proiectul tunelului FinEst Bay Area.

Împreună cu partenerii săi de la China Railways și Touchstone Capital Partners, prim-ministrului Juri Ratas și ministrului afacerilor economice și infrastructurii, Kadri Simson, anunţă LETA / BNS că se dorește legarea celor două capitale Tallin-Helsinki printr-un tunel feroviar pe sub mare.

Miniștrii au remarcat în cadrul reuniunii că inițiativa și interesul sectorului privat sunt importante, a declarat purtătorul de cuvânt al guvernului. De asemenea, este foarte important pentru Estonia ca proiectul să fie realizat cu participarea guvernelor din Estonia și Finlanda.

tunel feroviar submarin între capitalele Estoniei și FinlandeiConstrucția tunelului trebuie să se realizeze în conformitate cu principiile și normele Uniunii Europene și luând în considerare toate efectele asupra mediului.

Estonia și Finlanda colaborează deja în vederea proiectării tunelului, iar în cadrul acestei cooperări au fost examinate și costurile potențiale ale tunelului și termenele de construcție.

Având în vedere că evaluarea impactului asupra mediului ar dura 5-6 ani și că construcția ar putea începe în 2025 cel mai devreme, tunelul ar putea fi finalizat în jurul anului 2040.

FINESTBAY AREAPrin urmare, la întâlnire au existat întrebări din partea estoniană cu privire la termenele din proiectul FinEst Bay Area, condus de Vesterbacka.

Planul lor este să treacă tunelul în aproximativ cinci ani, până în 2024.

În același timp, o analiză comună efectuată cu Finlanda arată că numai planificarea și evaluarea impactului asupra mediului ar dura cel puțin 5 ani.

Sursa: The Baltic Course cu sprijinul consilierilor economici din rețeaua externă a MMACA