U.Z.P.R. lansează concursul profesional „Sens şi contrasens în mass-media”

Uniunea Ziariştilor Profesionişti din România lansează concursul pe anul 2020 cu tema „Sens şi contrasens în mass-media”, adresat tuturor membrilor organizaţiei. Concursul este deschis jurnaliştilor, membri UZPR, din toate categoriile mass-media – print, audiovizual şi online, precum şi volumelor de publicistică.

Materialele de presă care vor fi transmise spre jurizare vor trebui să reflecte nenumăratele faţete care au schimbat cursul profesiei jurnalistice în anul 2020, marcat de criza sanitară mondială, care a afectat toate domeniile vieţii sociale şi politice de pe întreaga planetă, a anunţat vineri un comunicat de presă al organizaţiei.

Vor fi luate în considerare referirile la abordarea jurnalistică în noile condiţii, la respectarea deontologiei, la identificarea ştirilor false în noianul de informaţii contradictorii care au fluctuat pe toate canalele de comunicare, la informarea publicului şi la episoadele de dezinformare, la relaţia dintre jurnalist, în calitate de comunicator, şi oficialităţile care au manifestat în unele rânduri deficienţe de transmitere a informaţiilor şi lipsă de transparenţă, aspecte semnalate şi de organizaţiile internaţionale de presă.

De asemenea, se va juriza importanţa demersului jurnalistic în tabloul social general şi se vor puncta acurateţea, corectitudinea, adevărul, susţinerea interesului cetăţeanului şi profesionalismul materialelor de presă care vor intra în competiţie.

Începând cu luna ianuarie până la 1 martie 2021, formularul de înscriere va putea fi descărcat de pe site-ul Uniunii. Materialele vor putea fi trimise online, precum şi în format fizic pe adresa sediului central al UZPR. Materialele de presă câştigătoare vor fi distinse cu tradiţionalele Premii anuale ale UZPR, la fiecare secţiune.

„Invităm pe această cale membrii UZPR să participe la un concurs menit să reflecteze stadiul adaptării presei la condiţii socio-economice şi politice excepţionale, fără precedent, care au pus o enormă presiune în anul 2020 pe actul comunicării şi au stabilit repere noi pe relaţia dintre mass-media, public şi autorităţi”, menţionează comunicatul Uniunii.

 

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare