Uganda înregistrează o tendinţă în scădere a cazurilor de Ebola

Uganda a constatat o reducere a numărului de infecţii cu Ebola, în unele districte nefiind înregistrat niciun caz nou de cel puţin două săptămâni, au anunţat reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, transmite joi Reuters, potrivit Agerpres.

Această evoluţie a situaţiei reprezintă un indicator important că ţara din Africa de Est înregistrează un succes în încercarea de a combate cel mai recent focar al bolii hemoragice mortale, la două luni de la declararea acestuia.

Districtul Mubende din centrul Ugandei a fost locul în care a fost declarat iniţial focarul, la 20 septembrie. Acesta şi un alt district, Kassanda, sunt considerate epicentrele din care s-a răspândit boala. Deplasările în şi din acestea au fost restricţionate.

„Observăm o tendinţă de scădere a numărului de cazuri”, a declarat miercuri seară, la postul local de ştiri NTV, ministrul Sănătăţii, Jane Ruth Aceng, care a menţionat absenţa unor noi cazuri în cele două raioane pe parcursul mai multor zile.

„De asemenea, nu vedem cazuri noi în Kampala, în marea zonă metropolitană Kampala, şi nici în Masaka şi Jinja”, alte două oraşe, a spus oficialul.

Purtătorul de cuvânt al Ministerului Sănătăţii, Emmanuel Ainebyoona, a declarat joi pentru Reuters că în Mubende nu a mai fost înregistrat niciun caz de cel puţin 16 zile, precizând că în capitala Kampala nu s-au înregistrat noi infecţii timp de cel puţin două săptămâni.

Virusul care circulă în Uganda este tulpina Sudan de Ebola, pentru care nu există un vaccin cu eficacitate dovedită, spre deosebire de tulpina Zair, mai comună, care s-a răspândit în timpul recentelor focare din ţara vecină, Republica Democrată Congo.

Ebola ucide, în general, aproximativ jumătate dintre persoanele infectate.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a dat undă verde, luna aceasta, participării a trei vaccinuri candidate împotriva Ebola la un studiu clinic în Uganda.

Ţara a înregistrat până în prezent 141 de cazuri şi 55 de decese, potrivit Ministerului Sănătăţii.

sursa – AGERPRES

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare