Conform unui comunicat de ultimă oră, la propunerea Primarului General, Gabriela Firea, consilierii generali au aprobat in sedinta de astazi un proiect de hotarare prin care se instituie benzi proprii pentru liniile de tramvai 1 si 10.
Proiectul se refera la instituirea de benzi proprii pentru cele doua linii, prin delimitarea amprizei fata de traficul auto general. Investitia vizeaza aproape tot traseul, circa 21,6 km si este estimata la o valoare de circa 6,2 milioane lei. Investiția va fi amortizată în aproximativ 15 luni, iar finantarea se va realiza din bugetul local.
Proiectul are în vedere să remedieze situaţia actuală constatată pe acest traseu. În prezent, intrarea autovehiculelor pe ampriza liniei de tramvai face ca circulatia sa fie ingreunata, consecinta fiind ca nu se poate asigura o frecvenţă constantă.
„In cazul instituirii benzii proprii pentru cele doua linii de tramvai se obtine o viteza medie de exploatare de 15,83 km/ora pentru linia 1 si 16,09 km/ora pentru linia 10, respectiv o capacitate de transport de 2665 calatori/ ora si sens pentru linia 1 si 2710 calatori/ora si sens pentru linia 10, cu circa 20% mai mult decat in prezent”, arata Studiul de fezabilitate aprobat astazi, care contine indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii.
Separatoarele vor fi amplasate astfel:
– Tronson I – de la Piaţa Sudului până la Pasaj Obor, pe arterele Calea Vacăreşti şi Şoseaua Mihai Bravu;
– Tronson II – de la Pasajul Obor până la B-dul Timişoara, pe arterele Şoseaua Ştefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, pe B-dul Vasile Milea până la B-dul Timişoara;
– Tronson III – de la Buclă de întoarcere Romprim S.A. până la Str. Şura Mare, pe Şoseaua Olteniței;
– Tronson IV – pe B-dul Timişoara de la intersecția cu B-dul Vasile Milea până la intersecția cu Str. Râzoare, pe Str. Constantin Istrati de la intersecția cu Str. Progresului (Trafic Greu) până la intersecția cu Şoseaua Viilor și pe Şoseaua Viilor de la intersecția cu Str. Constantin Istrati până la intersecția cu Calea Şerban Vodă;
In urmă aplicării soluției constructive din studiu, în cazul mențineri parcului existent, va putea creşte numărul de călători cu circa 443 călători/oră/sens pentru linia 1, respectiv cca. 450 călători/ora/sens pentru linia 10. Avand în vedere că prețul unei călătorii este 1,3 lei, rezultă că venitul lunar suplimentar va fi de: 12h x (443+450) călători/oră/sens x 1,3 lei x 30 zile = 417.924 lei/lună”, se mai arată în proiect.
Același comunicat prezintă o serie de informații de back-ground
Masuri similare introduse pe linia tramvaiului 21 la sfarsitul anului 2017 au condus la imbunatatirea parametrilor de circulatie si la efecte pozitive si pe alte linii.
Linia 21 oferă acum posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute.
Incepand de luni, 15 ianuarie a.c., Regia Autonomă de Transport București (RATB) a majorat parcul de troleibuze de pe linia 70, unde timpul de așteptare în stație s-a redus la 6-8 minute în perioada de vârf de dimineață și la circa 10 minute în rest (față de un interval de succedare de până la 12 minute, până atunci).
Pe tronsonul aglomerat de pe Șos. Colentina a scăzut cererea de transport pe linia de troleibuz 66, ai cărei călători au început să prefere tramvaiul. Redistribuirea troleibuzelor din linia 66 în linia 70 creează efecte benefice pentru traficul general aglomerat de pe Șos. Colentina.