Un lider sindical anunta DEZASTRUL din domeniul transportului feroviar din cauza unei Hotarâri a guvernului Orban

Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2020 – 31 decembrie 2023 în transportul feroviar public de călători este un dezastru pentru toate cele şase companii cu capital românesc, inclusiv CFR Călători, care vor fi „spulberate”, susţine Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă (FML), citat de agerpres.ro.

Potrivit acestuia, documentul nu face altceva decât pregătească terenul pentru intrarea în România a multinaţionalelor, respectiv DB (Deutsche Bahn AG) şi OBB.

El a anunţat că sindicatele din transporturi pregătesc o serie de amendamente pe care le vor aduce acestui proiect de act normativ, care, în forma actuală, va determina scoaterea de pe piaţă a companiilor româneşti.

„Lucrăm la ele (la amendamente – n. r.) ca ne încadrăm în termenul de 10 zile să le depunem, pentru că în forma în care acest proiect a fost promovat de Autoritatea de Reformă Feroviară este un dezastru nu doar pentru CFR Călători, ci şi pentru celelalte cinci societăţi cu capital privat românesc. Vor fi spulberate.

De fapt, HG pregăteşte terenul pentru multinaţionale, pentru multinaţionala DB-ului şi a OBB-ului pentru intrarea în România. Nu suntem de acord cu forma actuală. Vor fi afectate şi celelalte 5 societăţi cu capital românesc. Vor fi scoase de pe piaţă şi ele”, a declarat, pentru AGERPRES, Iulian Măntescu.

Potrivit acestuia, proiectul de HG, în forma actuală, va genera pierderi de peste 600 de milioane de lei în anul 2020 pentru CFR Călători.

„Afectează şi compania CFR Călători, pentru că până acum subvenţia acordată era pe doi indicatori: unul cantitativ şi unul calitativ, respectiv km-tren şi călători-km. Scoţând călători-km, au împărţit în două această subvenţie pe km-tren în 36%, care se dă pe trenurile InterRegio şi restul de 64% pe Regio.

În cazul CFR Călători, din cele 48 de milioane 660 şi ceva de mii de tren-km, aproape 30 de milioane sunt InterRegio şi, atunci, subvenţia nu va asigura diferenţa dintre venituri şi costurile de operare şi va duce undeva la o pierdere de peste 600 de milioane de lei pentru anul 2020. ARF nu trebuia intervină în zona comercială! Ei intervin în zona comercială, impunând un număr de călători.

Dacă nu se realizează numărul de călători impus, atunci vin cu acele penalităţi – 3%, 6% sau dacă sunt mai mari de 30% cu cât nu realizează se penalizează compensaţia, se reduce din compensaţie, ceea ce este un dezastru pentru toţi cei şase operatori, nu doar pentru CFR Călători. Numai că CFR Călători va fi mai afectată, pentru că are un număr foarte mare de trenuri, cam undeva la 1.100 de trenuri care circulă în 24 de ore, astfel că la ei efectul va fi mult mai mare decât la ceilalţi cinci operatori. Aceştia fiind mai micuţi şi având un număr de tren-km şi trenuri mai puţine, sunt afectaţi mai puţin”, a explicat Măntescu.

Întrebat dacă ia în calcul un protest în cazul în care amendamentele nu vor fi acceptate, preşedintele FML a răspuns: „Nici nu mă gândesc rămână la forma asta, pentru că atunci unde este interesul statului român?”.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare