USR: 25% din următorul buget de investiții de marea infrastructură să fie alocat pentru Moldova

Parlamentarii USR din Moldova cer Guvernului ca în următorul buget de investiții de marea infrastructură să fie alocat un procent de 25 la sută pentru Moldova, în concordanță cu numărul populației.

„Nu cerem altceva decât ceea ce ni se cuvine. În anii trecuți, diferențele alocărilor bugetare între Moldova, Transilvania și București-Ilfov au fost imense. Sub cinci procente pentru marea infrastructură au fost direcționate aici, în vreme ce Ardealul, spre exemplu, a primit aproape 80 la sută. Este necesar ca și Moldova să se dezvolte pentru ca România să funcționeze unitar, nu cu mai multe viteze”, declară deputatul Lucian Daniel Stanciu-Viziteu, vicepreședinte al Camerei Deputaților și inițiator al demersului.

„Și oamenii din județul Vaslui au nevoie să să fie conectați cu România prin drumuri de mare viteză și autostrăzi. Cu acces la acest element de infrastructură mai mulți oameni vor râmâne în județul nostru și poate că unii se vor întoarce acasă”, a declarat deputatul USR de Vaslui, Mihai Botez.

„Până acum, conectarea Galaţiului cu restul ţării dar şi cu celelalte judeţe din Moldova a fost făcută doar pe hârtie. De mai bine de 10 ani, avem studii de fezabilitate pentru drumuri expres, unele neactualizate şi proiecte cu multe lacune, ceea ce a fost o scuză convenabilă pentru politicienii din vechile partide de a da vina unii pe alţii în timp ce şoselele naţionale se aglomerau din ce în ce mai mult iar călătoriile pe calea ferată durau din ce în ce mai mult. Întârzierea lucrărilor pentru infrastructura rutieră care va lega Galaţiul şi de Bucureşti şi de Constanţa şi de Suceava şi de frontiera cu Republica Moldova nu a luat sfârşit nici când proiectele au fost scoase la licitaţie. Au fost numeroase cereri de clarificări ceea ce a dus de mai multe ori la anularea licitaţiilor. Alocarea a 25% din fondurile pentru infrastructură pentru reţeaua de transport din zona Moldovei nu va rezolva lucrurile peste noapte. Dar va fi în primul rând un semn de respect pentru munca locuitorilor din judeţele Moldovei: nu doar contribuie ci şi beneficiază“, a declarat deputat USR de Galați Bogdan Rodeanu.

“Moldova trebuie să-și redescopere solidaritatea. Numai așa poate face proiecte mari, cu impact major în societate. Oamenii politici trebuie să fie un exemplu de cooperare și implicare, fix ceea ce încercăm să facem acum. Sunt sigur că rezultatele nu se vor lasă așteptate”, a declarat senatorul USR de Iași Dan Lungu.

„Moldova este singura provincie care nu a beneficiat de construcţia vreunui kilometru de autostradă. Consecinţele se pot vedea cu ochiul liber: izolare economică, pierdere de oportunităţi şi pierderi de vieţi pe şosele. Dezvoltarea unei regiuni înseamnă densitate – de oameni, de capital – şi conectivitate. Cu cât o regiune beneficiază de mai mult influx de oameni şi de capital, cu atât se dezvoltă mai bine şi mai repede. Măcar în al doisprezecelea ceas, haideţi să nu îi refuzăm Moldovei şansa de a se dezvolta! E momentul să transformăm în prioritate reală construcţia Autostrăzii Nordului (Suceava – Satu Mare) şi să deblocăm măcar acum progresul economic al Moldovei!”, a declarat deputatul sucevean Nicolae-Daniel Popescu.

Parlamentarii USR fac un apel și la ceilalți parlamentari din Moldova să se alăture inițiativei și să determine guvernul să aloce 25% din bugetul de infrastructură pentru Moldova.

Demersul parlamentar va fi continuat de cel public, printr-o campanie on-line de strângere de semnături de la cetățenii din județele Moldovei.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare