Vânzările de coniac franţuzesc au crescut cu aproape o treime în pandemie

Vânzările de coniac franţuzesc au crescut anul trecut cu aproape o treime, graţie consumatorilor americani şi chinezi, o nouă dovadă că producătorii de băuturi premium au lăsat în urmă criza provocată de pandemie, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Biroul naţional interprofesional al coniacului din Franţa (BNIC) a informat luni că pe parcusul anului 2021 un număr de 223,2 milioane de sticle de coniac au fost expediate la nivel mondial, cu 16,2% mai multe decât în 2020. În termeni de valoare, vânzările pentru renumita băutură alcoolică produsă în regiunea Cognac din Franţa au crescut cu 30,9%, până la 3,6 miliarde de euro.

„Această creştere reflectă o adevărată revenire a coniacului precum şi noi obiceiuri de consum”, a apreciat BNIC într-un comunicat de presă în care subliniază faptul că în 2021 vânzările au crescut şi comparativ cu 2019, anul de dinaintea izbucnirii pandemiei de coronavirus. În plus, perspectivele pentru lunile următoare ar trebui să rămână pozitive pentru toate destinaţiile de export, a adăugat BNIC.

Vânzările de coniac franţuzesc în SUA, cea mai importantă piaţă mondială, au crescut cu 11,1%, anul trecut fiind livrate 115 milioane de sticle. Vânzările pe piaţa din China, a doua cea mai mare piaţă din lume, au crescut cu 55,8% până la 34 milioane de sticle în timp ce vânzările pe piaţa din Europa au crescut cu doar 8% până la 37,1 milioane de sticle.

În ceea ce priveşte producţia de coniac, BNIC a estimat că în 2021 aceasta s-a ridicat la 867.312 de hectolitri, în linie cu media din ultimii zece ani, ceea ce ar trebui să susţină creşterea în continuare a sectorului.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare