Vasile Bănescu: Așa-ziși „artiști” învinși de drogul ideologic şi depravați prin „prizarea” ideologiei anticreștine nu pot fi decât jalnici mesageri ai unei agresive „estetici a urâtului”

Vasile Bănescu (BOR) a transmis un mesaj dur cu privire la o expoziție controversată care este organizată în centrul Bucureștiului, la Palatul Dacia de pe Lipscani, și care ar batjocori credința, scrie dcnews.ro.

Expoziția este organizată de Art Safari, sub egida Ministerului Culturii, la Palatul Dacia aflat pe strada Lipscani.

Intitulată ‘Nmyphs and Zombies. Speranța lui Ondine și disperarea lui Baraka’, evenimentul este prezentat ca fiind ‘o expoziție de artă contemporană românească așa cum nu ai mai văzut.’ Însă, unii creștini consideră că această expoziție ar reprezenta, de fapt, o blasfemie la adresa Mântuitorului și a Maicii Domnului.

‘Urâtul ideologic – o tautologie sacrilegă inclusiv pentru Artă

Cât de departe se poate merge oare cu siluirea artei, compromiterea „artistului”, nesimțirea spirituală, obscenitatea vizuală și batjocorirea purității dumnezeiești întrupate în Hristos sau Sfânta Fecioară Maria?

Dar și cu batjocorirea oricărui alt simbol sacru al oricărei religii din lume.Până la odioasa „blasfemie”, până în bolgia sinistră a „sacrilegiului”. Aceste cuvinte nu pot fi scoase din vocabularul respectului omului normal pentru sacru și alteritate, nu pot fi evacuate din lexiconul bunului-simț. Nu fără prețul compromiterii intelectuale supreme și al desfigurării morale extreme.

Cei multiplu depravați prin prizarea ideologiei anticreștine, așa-ziși „artiști” învinși de drogul ideologic și amnezia morală provocată de acesta, artizani ai urâtului provocator ajunși cu „operele” lor, poate din regretabilă eroare, în spațiul unei expoziții care și-a creat în timp și pe bună dreptate un excelent renume în România (Art Safari), acești minusculi și ridicoli demiurgi de carton sau alte materiale perisabile care îi caută inutil ceartă lui Dumnezeu, în timp ce își imaginează că violul asupra artei și asaltul grotescului asupra firescului echivalează cu un „act spiritual”, acești „zombi” care se cred „nimfe” ignoră de fapt că adevărații artiști îndrăgostiți până la sacrificiu de Frumosul derivat din Dumnezeiesc, nu pot fi niciodată jalnicii mesageri ai unei agresive „esteticii a urâtului”.

Chiar dacă aceasta, în virtutea ideologiei care o promovează, și-a pus punctual și temporar murdara amprentă pe multe edificii culturale din metropolele europene. Dar nu aceasta este calea rațională a integrării noastre în Europa.Biserica nu este și nu are dreptul să fie un (absurd) cenzor al artei care e în mod natural liberă ca pasărea cerului.

Biserica, nu doar ca instituție, poate fi însă o lucidă școală a discernământului care nu e incompatibil cu nimic și care tresare reflex în fața urâtului absolut ce culminează în blasfemie.„Școala creștinismului” a germinat și rodit inclusiv capodoperele artistice ale Europei civilizate, ale cărei reale valori sunt adesea eronat înțelese. În siajul lor, ne-ar face bine să rămânem fideli frumuseții, binelui și mai ales Adevărului.’, a scris Vasile Bănescu, pe pagina sa de Facebook.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare