Veşti importante pentru români: Noile paşapoarte – puse în circulaţie

În această săptămână a fost pusă în circulaţie noua generaţie de paşapoarte simple electronice şi simple temporare, a anunţat directorul general al Direcţiei Generale de Paşapoarte, chestor de poliţie Mirel Toancă, într-o conferinţă de presă susţinută la sediul MAI.

Potrivit acestuia, noile paşapoarte au elemente de siguranţă care le vor face aproape imposibil de falsificat şi un design modern cu detalii inspirate din istoria şi geografia ţării noastre.

Fiecare pagină a noilor paşapoarte conţine un desen stilizat al unui monument istoric sau al unui obiectiv turistic cunoscut din România, precum: Delta Dunării, Lacul Roşu, Sfinxul, Arcul de Triumf, Cetatea Sucevei, Mănăstirea Bârsana etc.

  • Elementele de securitate implementate au la bază noile tehnologii în materie: desene stilizate, microtext, diferite tehnici de imprimare şi elemente optic variabile, precum şi unele realizate prin nanotehnologie.

O parte a elementelor menţionate pot fi vizibile cu ochiul liber, în diferite spectre de lumină, inclusiv în infraroşu, dar sunt şi elemente care pot fi sesizate doar cu ajutorul unor dispozitive speciale.

De asemenea, sunt utilizate cerneluri speciale, hârtie de securitate cu filigran şi fir metalic, fir de coasere în trei culori (roşu, galben şi albastru), una dintre culori fiind fluorescentă. În masa hârtiei este inserat un fir metalic fluorescent, care, în lumină UV, reacţionează în trei culori (roşu, galben – verzui şi albastru).

„Cu această nouă generaţie de paşapoarte facem un pas în viitor prin complexitatea elementelor de protecţie împotriva fraudării documentelor. (…) Pe lângă elementele de securitate pe care le oferă aceste imagini realizăm şi o promovare a obiectivelor turistice şi istorice ale ţării noastre. Datorită acestor noi elemente – de siguranţă şi de design – documentele de călătorie româneşti vor fi printre cele mai sigure paşapoarte de la nivel internaţional, fiind extrem de greu de contrafăcut”, a precizat oficialul MAI.

  • Noile modificări nu vor influenţa costul paşaportului plătit de cetăţean, iar documentele de călătorie din generaţiile anterioare sunt şi rămân valabile până la data menţionată în acestea.

„Astfel de modificări vin în continuarea eforturilor realizate de MAI de a oferi servicii de calitate pentru cetăţeni şi de a identifica cele mai bune soluţii legislative şi organizatorice în domeniul eliberării documentelor de călătorie. Aşa cum ştiţi, anul trecut au avut loc mai multe schimbări legislative cu impact pozitiv pentru cetăţeni, precum dublarea termenului de valabilitate, respectiv la 10 ani, a paşaportului simplu electronic pentru persoanele de peste 18 ani. În plus, au fost modificate condiţiile în care poate fi eliberat paşaportul simplu temporar care este valabil 12 luni”, a spus Mirel Toancă.

Astfel, acest tip de paşaport se eliberează într-un termen ce nu poate depăşi 3 zile lucrătoare, doar în situaţii obiective, în care, din motive de sănătate, familiale sau profesionale, este necesară şi urgentă prezenţa persoanei pe teritoriul altui stat şi nu există timpul necesar pentru emiterea paşaportului simplu electronic.

În lipsa documentelor care justifică necesitatea şi urgenţa deplasării în străinătate, paşaportul simplu temporar se eliberează într-un termen ce nu poate depăşi 10 zile lucrătoare.

Printre documentele care atestă motive de sănătate sunt acceptate, de exemplu, cele emise de autorităţile medicale, care consemnează necesitatea procurării unei medicaţii din străinătate sau necesitatea efectuării unui tratament, a unor investigaţii sau proceduri medicale în străinătate de către solicitantul paşaportului.

El a menţionat că se depun eorturi ca paşapoartele simple electronice să poată fi eliberate, într-un interval mai scurt decât cel comunicat la depunerea cererii, respectiv 10 zile lucrătoare.

„În acest sens, am dezvoltat o aplicaţie on-line, denumită „status paşaport” pentru ca cetăţenii să poată urmări procesul de soluţionare a cererii de eliberare a paşaportului simplu electronic şi să poată veni să-l ridice de la ghişeu mai repede decât data comunicată la depunerea cererii în situaţia în care, în urma consultării aplicaţiei, rezultă că paşaportul simplu electronic se află în ghişeu”, a arătat directorul Direcţiei de Paşapoarte.

* Link-ul către aplicaţie este disponibil pe platforma www.epasapoarte.ro, pe site-ul oficial al instituţiei,
www.pasapoarte.mai.gov.ro şi pe site-urile Instituţiilor Prefectului, în pagina dedicată serviciilor de paşapoarte.

Tot pentru a veni în sprijinul cetăţenilor a fost dezvoltată platforma de programare online www.epasapoarte.ro care este disponibilă pentru toate serviciile de paşapoarte din ţară. Încurajăm cetăţenii să se programeze online, astfel timpul de aşteptare la ghişeu fiind zero.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare