Vinurile din Republica Moldova, în topul preferințelor românilor

Asociația Micilor Producători de Vinuri din Moldova și iSense Solutions au făcut un studiu care artă că vinurile moldovenești ocupă locul doi în preferințele românilor, înaintea băuturilor din Italia, Franța, Spania sau Portugalia.

Mai mult de jumătate dintre respondenții la studiu au spus că beau vin îmbuteliat cel puțin o dată pe săptămână, iar alegerea preferată în ceea ce privește culoarea vinului este roșu.

Consumatorii au prezentat un nivel ridicat de cunoștințe în ceea ce privește majoritatea soiurilor de struguri, evidențiindu-se o coerență în cunoașterea și consumul acestora. De asemenea, s-a remarcat că, în medie, românii alocă un buget de 33 RON pentru achiziționarea unei sticle de vin, iar canalul preferat de cumpărare este supermarketul/hipermarketul.

În 2021, România a importat vin din Republica Moldova de peste 26 milioane de dolari. Tot în urmă cu doi ani, Republica Moldova a exportat peste 120 milioane de litri de vin pe piața din România, adică 10% din volum, în creștere cu 19% față de 2020.

Reprezentanții Oficiului Național al Viei și Vinului susțin că principalul canal de desfacere pentru vinurile moldovenești este industria de retail, aceasta fiind urmată de magazinele specializate și HoReCa.

Românii preferă vinurile moldoveneși liniștite (94%), spumante (5%), licoroase și divinurile sau brandy-ul (1%). Când vine vorba de zahăr, românii aleg, în ordinea menționată: semi-dulci, demiseci, seci și dulci. Vinul roșu este cel mai des consumat pe piața locală.

În decembrie 2022, Oficiul Național al Viei și Produselor Vitivinicole, instituție subordonată Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, a încheiat un protocol de colaborare cu autorul proiectului independent de promovare a sectorului vitivinicol românesc denumit „Atlasul Vinului Românesc.”

Scopul Protocolului este de a promova împreună sectorul vitivinicol românesc către publicul general din țară și din străinătate în mediul online prin intermediul unor platforme deja existente, care vor fi actualizate și modernizate: www.onvpv.ro în română și engleză, respectiv  www.atlasulvinului.ro în limba română și www.wineguideromania.com în limba engleză.

Prin acest parteneriat se vrea realizarea unei baze de date cartografice online pusă gratuit la dispozitia publicului general și a specialiștilor, la nivel global, cu peste 200 de hărți vitivinicole de precizie și tematice, actualizate constant in cadrul parteneriatului.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare