- Inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF continuă verificarea modului în care operatorii economici respectă obligația legală de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic.
Conform aceleiași surse, acțiunea de control tematic, dispusă de Ministerul Finanțelor Publice, este determinată de diferența foarte mare dintre numărul de 504.966 de aparate de marcat înregistrate în sistemul informativ al ANAF și puse pe piață și numărul de 344.020 de aparate de marcat puse în funcțiune la contribuabili. De asemenea, în luna martie, comparativ cu luna februarie, a fost înregistrată scăderea cu cca. 39% a numărului aparatelor de marcat instalate la contribuabili, și cu cca. 20% a numărului aparatelor de marcat înregistrate de distribuitorii autorizați în sistemul ANAF.
La nivelul majorității distribuitorilor autorizați și a unităților acreditate pentru comercializare există stocuri de aparate de marcat noi și nu mai sunt semnalate dificultăți legate de lipsa capacității de instalare a unităților de service.
Este important de știut că ICI București a emis avize tehnice favorabile, iar MFP a emis autorizații de distribuție, pentru toate tipurile de aparate de marcat, inclusiv pentru cele destinate activităților economice în care sunt utilizate modele dedicate, respectiv taximetrie, mari retaileri, schimb valutar, comerț cu carburanți (95 modele existente pe piață).
Inspectorii antifraudă vor intensifica în aprilie acțiunile de control tematic a respectării de către operatorii economici a obligației de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic și vor stabili termene de dotare scurte.
sursa: ANAF