În primul trimestru, kazahii au cheltuit 127 miliarde USD pentru achiziționarea de mașini, camioane și autobuze noi.
- Vânzările în luna martie au crescut cu 12% față de luna februarie, conform datelor statistice.
Potrivit Asociației Auto Business Kazahstan (ACAB), vânzările în luna martie au crescut cu 12% ajungând la un număr 4.676 autoturisme și vehicule utilitare ușoare, precum și 240 de unități de camioane, echipamente speciale și autobuze. Vânzările cumulate în primul trimestru au atins 13.764 unități (+ 17% față de anul trecut).
Încasările concernului Toyota pe piața internă kazahă în primele trei luni s-au ridicat la 110 milioane de lei. Iar încasările Hyundai a ajuns la 52 milioane USD, urmarea punerii în funcțiune a fabricii de asamblare auto. Lada a vândut de aproximativ de 33 milioane USD. În urma rezultatelor celor trei luni, Hyundai demonstrează cea mai mare creștere, în ianuarie-martie 2019, care au vândut 2.351 de mașini (+ 84%), cota de piață a automobilelor coreene a crescut la 17%, astfel Hyundai continuă să se apropie de liderii de piață.
Topul mărcilor celor mai vândute mașini sunt deținute de:
Lada – 3420 unități vândute (+ 29%).
Toyota – 2 906 unități vândute (+34%)
Kia – 864 unități vândute (+ 58%).
Renault – 504 unități vândute (+ 131%).
Nissan – 472 unități vândute (+ 18%).
Volkswagen – 392 unități vândute (+ 57%).
Lexus segmentul premium – 338 unități vândute (+ 81%).
Topul-10 celor mai vândute modele auto:
1.Toyota Camry este lider – 1.461 de unități,
2. Lada Granta – 1.328 de unități,
3. Hyundai Tucson – 934 de unități.
4. Lada 4×4 – 717 de unități,
5. Lada Vesta – 715 de unități,
6. Hyundai Accent – 593 de unități,
7. Toyota LC Prado – 509 de unități,
8. Lada Largus – 501 de unități,
9. Hyundai Elantra Rio -361 de unități, 10. UAZ – 310 de unități,
11. Skoda – 178 de unități.
Sursa: Kazinform.kz cu sprijinul consilierilor economici din rețeaua externă a MMACA