Ministerul pentru Mediul de Afaceri finanţează participarea firmelor românești la târguri, expoziții și misiuni economice internaţionale.

Conform unui comunicat de presă, Programul de susţinere a internaţionalizării operatorilor economici români, cu finanţare de la bugetul de stat a fost lansat luni, 10 septembrie 2018, de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, prin publicarea anunțului de deschidere aferent primei sesiuni.

Aceeași sursă mai precizează că Programul urmăreşte stimularea mediului de afaceri prin crearea unor noi instrumente de promovare individuală a operatorilor români care să faciliteze accesul acestora pe pieţele externe și dezvoltarea de parteneriate în vederea internaționalizării.

Prin Program, se finanţează participări ale operatorilor economici români la târguri și expoziţii cu caracter internațional, organizate în afara țării, cu stand de prezentare a produselor/serviciilor, precum și participarea la misiuni economice.

Finanțarea se acordă operatorilor economici în sume fixe, de tip sprijin forfetar, astfel: 25.000 lei pentru participarea la târguri si expoziții internaționale și 10.000 lei pentru participarea la misiuni economice internaţionale.

Bugetul alocat prezentei sesiuni de depuneri a cererilor de înscriere este de 7,8 milioane de lei. Bugetul total estimat pentru perioada 2017-2020 al schemei de minimis este de 71 de milioane de lei, iar numărul estimat de firme beneficiare este de 5.000. Finanțarea este asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

Sectoarele economice sprijinite în cadrul prezentei Scheme sunt:

  • tehnologia informaţiei;
  • sectorul alimentar;
  • fabricarea mobilei;
  • industria textilă;
  • cercetare, inovare ştiinţifică şi medicală.

Potrivit Grilei de evaluare a cererilor, vor obține punctaj suplimentar firmele care au ales ca piețe-țintă zone non-UE, cu prioritate Africa sau Asia, care dețin brand propriu și au un site într-o limbă de circulație internațională.

Radu stefan oprea  „Îi încurajez pe antreprenori să aplice și să se lanseze pe piețele internaționale. Birocrația va fi la un nivel minim posibil, interacțiunea va fi cu precădere în spațiul virtual.

Va fi un program simplu, transparent și ușor de decontat”, a declarat Ștefan-Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare