Prim-ministrul României, Viorica Dăncilă s-a întâlnit cu ambasadorul Japoniei, Kisaburo Ishii

Prim-ministrul României, Viorica Dăncilă, l-a primit marți, 13 martie, în audienţă pe ambasadorul extraordinar şi plenipotenţiar al Japoniei la Bucureşti, Kisaburo Ishii, încercând parcă să mai repare dezastrul diplomatic de care nici nu vrem să ne mai amintim, când prim-ministrul Japoniei, domnul Shinzo Abe, nu a avut cu cine vorbi la Guvern, pentru că Mihai Tudose tocmai demisionase.

Conform unei informări venite din parte Guvernului, întrevederea a prilejuit o trecere în revistă a stadiului actual al relaţiilor bilaterale şi al cooperării la nivel internaţional dintre România şi Japonia, în contextul creat de perspectiva ridicării relaţiilor bilaterale la nivelul de parteneriat strategic.

Analizând circumstanțele, dar și importanța istorică a vizitei premierului Japoniei în România, Shinzo Abe, prim-ministrul Viorica Dăncilă a reiterat voința clară de intensificare a dialogului politic și de concretizare a proiectelor guvernamentale și economice care se regăsesc pe agenda bilaterală.

Au fost prezentate ultimele evoluţii în proiecte precum Magistrala 6 de metrou Gara de Nord – Aeroportul „Henri Coandă” și construcția podului peste Dunăre de la Brăila, dar și colaborările din domeniile energie, infrastructură, IT, agricultură, apărare și securitate.

Citește și Ce spune Tăriceanu despre o posibilă lege a defăimării

japoniaTotodată, premierul Dăncilă a subliniat că Japonia este cel mai mare investitor asiatic din România și Guvernul de la București susține toate inițiativele capabile să intensifice colaborarea economică româno-niponă. De asemenea, a menționat că așteaptă cu interes misiuni economice japoneze în țara noastră și că își dorește promovarea unei prezențe românești în Japonia.

În cadrul întrevederii a fost exprimată încă o dată aprecierea părţii române pentru decizia Japoniei de a permanentiza, de la începutul anului viitor, regimul de scutire de vize turistice pentru românii care intenţionează să călătorească în Japonia pe perioade de până la 90 de zile.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare