Greenpeace: AFM anunță că una sunt informațiile pentru presă, alta cele pentru cetățeni 

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a publicat ieri un disclaimer în secțiunile pentru comunicate de presă ale site-ului oficial al instituției, prin care transmite că informațiile remise presei au doar rolul de a informa media și nu pot fi luate în considerare în cadrul programelor pe care le derulează. Mențiunea a fost retrasă de pe site după câteva ore și reintrodusă astăzi, într-o nouă versiune, anunță ONG-ul Greenpeace.

„Pentru a submina valoarea comunicatelor de presă ce au indus în eroare mii de aplicanți în programul Casa Verde Fotovoltaice, AFM apelează la o stratagemă de comunicare, publicând un disclaimer ce are implicații directe în evaluarea contestațiilor”, mai spune ONG-ul.

Reproducem în totalitate mesajul original publicat de AFM ieri:

„Orice material de presă (Comunicat de presă, Informare de presă, Anunț de presă) emis de către Administrația Fondului pentru Mediu reprezintă un document de informare a mass-media. Având în vedere acest aspect, materialele de presă NU conțin termeni tehnici, informații de specialitate, exprimări tehnice riguroase, metodologie de primire, evaluare sau selecție a proiectelor, astfel încât să permită asimilarea facilă a informației de către destinatarul documentului: Mass-media.

Materialele de presă nu sunt opozabile niciunui document oficial al AFM, respectiv ghiduri de finanțare, proceduri de lucru sau dispoziții ale conducerii instituției, publicate pe acest website. Totodată, materialele de presă, prin informațiile pe care le furnizează, nu pot influența procesele de primire, evaluare, selecție, contractare, efectuare plăți, verificări etc. ale AFM, acestea putând fi modificate doar prin documente oficiale aprobate prin ordin de ministru sau emise de către departamentele abilitate, avizate și aprobate de către conducerea AFM, după caz.”

Ce mai spune Greenpeace

Totuși, declarația AFM contravine ghidului de finanțare al programului Casa Verde Fotovoltaice, care menționează că informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legătură cu programul se publică pe pagina de internet a Autorităţii și singurele date, informaţii şi instrucţiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la program sunt cele transmise sub forma comunicatelor de presă de către AFM sau Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Informăm AFM că mass-media nu este destinatarul final al informațiilor din comunicatele de presă ale instituției, ci cetățenii. Aceștia au fost induși în eroare de comunicatele de presă ale AFM / Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și apoi li s-a refuzat practic dreptul de a deveni prosumatori prin programul Casa Verde Fotovoltaice.

Suspectăm că AFM încearcă să pregătească o respingere în masă – pe motivul documentelor expirate – a contestațiilor depuse de aplicanți. Reamintim AFM că a depășit deja cu două săptămâni termenul pentru soluționarea contestațiilor, lucru care a fost semnalat săptămâna aceasta de către Greenpeace la Avocatul Poporului” a declarat Marian Mândru, coordonator de campanii la Greenpeace România și administrator al comunității online Protecția Prosumatorului.

Finanțarea oferită de AFM prin programul Casa Verde Fotovoltaice este, teoretic, una generoasă: maxim 20.000 de lei pentru un sistem fotovoltaic de minim 3 kW pentru persoanele fizice interesate să își producă singure energia electrică. Peste 26.000 de cetățeni din întreaga țară s-au înscris pentru a obține finanțare, fondurile totale ale programului de finanțare cumulând peste 113 milioane de euro. Mai mult de jumătate dintre aplicanți, peste 13.000, au fost respinși în lunile aprilie și iunie ale acestui an.

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare