OSCE: Fidesz a avut un avantaj inechitabil în campanie

Publicitatea omniprezentă plătită de stat i-a conferit Fidesz, partidul premierului ungar Viktor Orban, un avantaj incorect înaintea alegerilor de duminică, care i-au asigurat lui Orban un al patrulea mandat consecutiv în fruntea executivului, a anunţat luni Organizaţia pentru Securitate şi Cooperare în Europa (OSCE), transmite Reuters, anunță Agerpres.

Procesul electoral a fost bine organizat şi competitiv, însă a fost marcat de suprapuneri persistente ale comunicărilor guvernului şi ale coaliţiei guvernamentale, precum şi de subiectivismul media şi opacitatea finanţării campaniei, scrie OSCE într-un comunicat.

„Misiunea de observare a alegerilor a notat că o amplă campanie de publicitate guvernamentală plătită de la bugetul de stat a întărit mesajele de campanie ale principalului partid guvernamental, conferindu-i un avantaj inechitabil”, a constatat organizaţia.

„Campania electorală în sine a fost caracterizată de o suprapunere pregnantă între mesajele de campanie ale coaliţiei guvernamentale şi campaniile de informare ale guvernului, amplificând avantajul coaliţiei guvernamentale şi estompând linia de demarcaţie dintre stat şi partid”, potrivit OSCE.

„Biroul pentru Instituţiile Democratice şi Drepturile Omului al OSCE (ODIHR) şi-a pierdut orice credibilitate”, a reacţionat pe Twittter purtătorul de cuvânt guvernamental Zoltan Kovacs.

Întrebat dacă, pe baza observaţiilor OSCE privind votul de duminică, acesta poate fi considerat un scrutin liber, Mark Pritchard, şeful delegaţiei Adunării parlamentare a OSCE a refuzat să facă o evaluare, explicând că misiunea acesteia a constat în „a evalua modul în care s-a desfăşurat procesul electoral, de a observa şi analiza, şi nu de a comenta asupra alegerilor în sine”.

Potrivit rezultatelor preliminare după numărarea a 99% din voturi, Fidesz a obţinut duminică 135 de mandate în parlamentul cu 199 de locuri, alianţa de şase partide a opoziţiei – 56, iar formaţiunea de extrema dreaptă Patria Noastră – 7 mandate.

sursa – AGERPRES

SHARE

URMĂREȘTE-NE PE

Campanii publicitare
    sales banner

Articole Similare